Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
"БНР беше медията, която повлече крак да се говори на темата за процедурата за избор на частни оператори в железниците. За първи път тук започнахме да говорим за това какви недостатъци има точно тази процедура". Това заяви пред БНР Марио Нинов, жп експерт и председател на Националния стачен комитет на КТ "Подкрепа":
"Изключително се радваме в синдикалните среди, че особено в две седмици вече всички медии започнаха да говорят в действителност какво представлява тази процедура, защото тя се представя като нещо, което щяло да отвори пазара на пътническата жп услуга. Много пъти сме повтаряли, че пазарът на пътническите жп услуги е отворен още през 2014 година. Първият жп оператор с лиценз в България беше през 2009 година. Те и един вагон, и един локомотив не купиха".
В интервю за предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт" жп експертът обясни какъв ще е резултатът за пътниците след промените, които предстоят:
"С тази процедура нищо добро не чака пътника, защото същите хора, които работят в момента в БДЖ, същата инфраструктура в момента, която е отдолу на земята, същата инфраструктура, която е в депата, същите вагони, същите локомотиви ще бъдат по същите маршрути със същите скорости. Разликата е, че ще бъдат управлявани от други хора, които в момента са в частни компании, които някога са били в БДЖ и са управлявали БДЖ".