В авторския си концерт композиторът Александър Кандов се връща четиридесет години назад във времето, когато е живял и работил България. В програмата са включени квартет "Фламенко", квартет "Фрагменти" и "Варианти".
Квартетът "Фламенко" е свързан с увлечението на Кандов по музиката на Пако де Лусиа. В младежките си години Кандов е чул китариста и гледал филма на Карлос Саура.
Квартетът "Фрагменти" с пиано макар скоро редактиран, също е от младежките години на миналия век. Свързан е с маестро Марин Големинов, който представя Кандов на държавния му изпит по композиция в БДК (сега НМА). Кандов пише различни цикли и почти винаги ги нарича "Фрагменти" . Името е нарочно избрано, защото при едно от обсъжданията около "Нова българска музика" някой от тогавашните музиколози е намерил музиката на Големинов "до някъде фрагментарна". Кандов "на инат" харесва именно тази фрагментарност в музиката на учителя си. Квартетът "Фрагменти" започва с къса фраза, която дословно е зададена от маестрото.
"Варианти" за кларинет и пиано се представя в шест пиеси, а една от тях е за соло кларинет. Това соло се развива върху тоновете на "мистичния акорд" на Скрябин. Същият автор, Кандов смята за отправна точка в това, което пише и то не само в музиката.
В концерта участва струнен квартет "Фрош", Иван Керековски – пиано, Росен Идеалов – кларинет.
Авторският концерт на Александър Кандов ще се състои на 29 септември в Камерна зала "България".
Подробностите са от разговора на Велин Манов в "Артефир" с Александър Кандов.