Народното събрание въведе ново задължение за държавните предприятия - да внедрят системи за управление на корупционния риск. Мярката е в резултат на препоръка от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и е част от Националния план за възстановяване и устойчивост. Промяната, която беше приета окончателно, е записана в Закона за публичните предприятия.
С промените ще се разширят функциите на Агенцията за публичните предприятия и контрол. Тя ще приема системата за управление на корупционния риск, ще следи изпълнението й и ще утвърждава Кодекс за етично поведение на лицата, заети в публичните предприятия. Така институцията ще има ключово значение в гарантирането на прозрачността и ефективният контрол. Публичните предприятия се задължават да включват специални отчети за оценки и контрол на корупционните рискове.
Критиките дойдоха от "Възраждане".
Депутатът Борислав Аладжов критикува законопроекта. Според него предлаганите изменения не дават реални инструменти за борба с корупцията и не създават ефективен контрол върху назначенията в управителните органи на публичните предприятия:
"На всички ни е ясно, че досега назначенията в тези бордове се разпределят от управляващото мнозинство. Конкурсите, ако въобще има такива, почти винаги са формални, а правилните хора, така или иначе, се спускат и без тях".