Положението на южните граници на ЕС е тежко. Кризата в общността продължава и в много страни се наблюдава увеличаване на деснорадикалните настроения, което пък от своя страна кара политиците да говорят за война, вместо да насочат своите усилия и средства към по-бедните страни, участващи в проекта „Източно партньорство”. Вътрешноевропейските въпроси все още не са решени. Това директно бе казано от Виктория Нюланд при посещението й в Киев. Американският дипломат заяви, че САЩ са готови да дадат пари на Украйна, но само при условие, че в страната се проведат реформи. „Ние сме готови да окажем помощ, но никой няма да даде пари – нито Съединените щати, нито МВФ, нито Европа на неформирана Украйна”, заяви тогава заместник държавният секретар на САЩ. Тя дори стигна по-далеч – направо напсува ЕС, след като изтече запис, в който тя прави обиден коментар за Съюза във връзка с кризата в Украйна.
“Майната му на ЕС (Fuck the EU)”, казва Нюланд на 5-минутния запис, който бе пуснат в You Tube, а след това и в Twitter. Гласът на Нюланд е ясно разпознаваем, а събеседникът й най-вероятно е посланикът на САЩ в Украйна Джефри Паят.
Съобщенията за възможен преход на Крим към Руската федерация принудиха шефа на Exxon Mobil Рекс Тилерсон да заяви, че неговата компания има намерение да отложи „разузнаването” в украинската част на Черно море заради нестабилната ситуация в Украйна.
Днес производството на газ в шелфа задоволява само нуждите на Крим. Според последните споразумения, подписани от Украйна със западните инвеститори, шелфът може да даде, ако се „налеят” милиарди инвестиции, 10-12 млрд куб. м газ. Неговите потенциални възможности обаче превишават 3,5 трлн куб. м. По думите на независими експерти е ставало дума за около 4 млрд.долара, сума, която е трябвало да бъде заделена от италианската ENI и френската EDF за развитието на шелфа.
Преди „дрънкането на оръжията” Китай се е съгласил на инвестиции с предишната власт на сумата 13 млрд.долара за изграждането на модерно пристанище на територията на полуострова, което да се експлоатира от Китай и Украйна. Става дума за широк спектър от стоки от Китай до Европа и обратно.
С изключение на дълбоководното пристанище, Китай планира да изгради ново летище, корабостроителница, петролна рафинерия, терминал за втечнен природен газ, центрове за обучение, да инвестира в развитието на туристическата и развлекателната зона. Всичко това е трябвало да бъде част от супер проекта "Талия Silk Road", който ще съкрати пътя на китайските стоки за Европа с 6000 км. Днес Китай и Украйна ще трябва да поискат и мнението на Москва, с която Пекин е в стратегическо партньорство, което пък от своя страна страшно дразни САЩ, страната на осъществената „фракинг революция”. Въпреки това е малко вероятно тези проекти да имат икономическа изгода, без континенталната част на Украйна и нейните транспортни връзки.
Нестабилната ситуация в Близкият изток и Турция, активизирането на ислямистките движения поставят под заплаха енергийната безопасност на Европа. Пред това бледнее митичният руски монополизъм на европейските енергийни пазари. Но за това – в третата част на „Битката за Крим”.
Протестът пред Народния театър е бил заявен и по този повод са били ангажирани над 60 служители на реда за да охраняват театъра. Пред БНТ служебният министър на вътрешните работи Атанас Илков посочи, че след възникването на напрежението са били..
Атина предупреди, че очаква спазване правата на гърците в Северен Епир Гърция предупреди албанския премиер Еди Рама, че спазването на правата на гръцкото малцинство в Албания остава изрично условие за присъединяването на Тирана към..
Международният фестивал на етнографското кино "OKO" ще се проведе в София от 8 до 15 ноември. Форумът се осъществява с подкрепата на Националния филмов център, Столичната община, Посолството на Украйна и Держкино на Украйна. Тази година екипът на..
Няма точна статистика какъв е броят на българите по света, но справка на Министерството на външните работи от м.г. сочи, че зад граница са около..
От Варна към Антарктида, днес – 7 ноември, потегля 33-тата българска полярна експедиция. За трета поредна година нашите полярници ще плават към Ледения..
Конезаводът "Кабиюк" в село Коньовец е най-старият в България, основан през 1864 година от русенския валия Мидхат паша с цел производство на коне за..