Артистичност, наред с технично певческо майсторство – такива са изискванията на Вагнеровия театър, които вече са добре познати на трупата на Софийската опера. Премиерното заглавие в афиша й е „Тристан и Изолда“. С тази си творба Рихард Вагнер дeфинира своята философия в достигането на върховен импулс и смисъл на живота, с прозрението, че само чрез любовта човек може да открие себе си. – разсъждава режисьорът Пламен Карталов. Езиковият и стилистичен консултант на проекта Рихард Тримборн споделя:
Точно преди една година, през месец февруари започнахме работа. За разлика от другите творби на Вагнер, тя има сравнително малко активно действие, за сметка на богатия израз на вътрешни емоции. Това е предизвикателството пред нейната сценична реализация. Комплименти за артистите на Софийската опера, които отдадоха своите сили, талант, въодушевление и ентусиазъм, за да вникнат и отвъд текста. Направиха го по начин, достоен за възхищение и така изкачиха този своеобразен връх Еверест.
Двама са диригентите на постановката: познатият на българската публика Велизар Генчев и Константин Тринкс от Германия. От 2009 г. г-н Тринкс е главен музикален директор в Дармщатския държавен театър, гостувал е и на редица световни сцени.
За първи път съм в София и съм изключително впечатлен от дълбочината на интерпретация на творбата от българските артисти – казва диригентът. – Срещнах голямо внимание и желание за работа. Операта не е поставяна в България, а това прави задачата ни още по-отговорна. Знам, че тетралогията „Пръстенът на Нибелунга“ от Вагнер е имала голям успех. Щастлив съм, че мога да работя върху „Тристан и Изолда“ и да бера плодовете от натрупания през изминалите пет години опит в немския стил.
Във възторг от Константин Тринкс е сопраното Цветана Бандаловска, която ще се въплъти в ролята на Изолда. „Много важно е между певец и диригент да има вяра и доверие“ – каза тя и призна, че това е събитие в кариерата й. Цветана Бандаловска допълни:
За мен „Тристан и Изолда“ е операта на оперите, защото в нея е скрита загадката на човешката душа.На финала моята героиня се изкачва в друго измерение, полита в различно пространство. Там има други същества, други светлини – контролът на артиста трябва да е голям.
Трудна и в същото време интересна за съпреживяване е Вагнеровата „Тристан и Изолда“. Мариана Цветкова разказва:
Ролята на Изолда е мечта от студентството ми, а то бе отдавна. Благодарна съм на Пламен Карталов, че помогна да я реализирам. Творбата ни потапя в истинска любовна магия. За мен това е осмата опера от Рихард Вагнер, в която играя голяма роля. Явно много го обичам.
За спектаклите на „Тристан и Изолда“ идва публика от Вагнеровите общества от Германия. Директорът на Софийската опера Пламен Карталов сподели, че целенасочено разширява репертоара на театъра, за да може наред с италианския, френския и руския репертоар, да присъства и немският. Следващото предизвикателство е да „заведем“ Вагнер в Германия и вече работим по този проект. – сподели той. – Това ще стане през септември в сърцето на Бавария в един приказен театър в град Фюсен.
Виктория Главчева пее от 4-годишна и има редица спечелени награди, но особена популярност доби след участието си в телевизионния формат "Гласът на България ". Половин година след това тя представи своята първа песен "Клада" по музика и аранжимент на..
Двама изпълнители от различни поколения, но със сходна визия за музиката се събират в дует – това са Графа и Дара Екимова, а съвместната им песен е "Нито миг". Графа създава бийта и част от мелодията докато завършва новия си албум. Вдъхновен от..
Валерия Стоянова още е ученичка в Националното музикално училище в София, но въпреки крехката си възраст вече има солиден сценичен опит до именити изпълнители. Важна роля изиграва Васил Петров, с когото едва 9-годишна за първи път стъпва на голяма..