Девизът на българската столица София е „Расте, но не старее”. Този девиз не се приема еднозначно от мнозина и даже е повод за шеги и подигравки от рода на това, че „Расте, но не става по-добра за живот”, „Расте, но не се разхубавява” и т.н. В тези иронични и подигравателни подмятания може да има и малко истина, защото както знаем пълно щастие няма и недоволни винаги ще се намерят. Но една малка разходка по софийските улици и булеварди и кратка справка със статистиката говорят по-скоро за друго. София е не само най-големият град в България с близо 2 млн. жители, не само безспорен център на икономическия, политически и културен живот, София постоянно в последните години се модернизира, става по-удобна за живеене, по-атрактивна, а и наистина не старее – нито инфраструктурата й, нито жителите й. София, на фона на останалите градове в страната, е един много заможен град, който си позволява екстри и качество на живот, за които другите населени места в страната не могат дори да си помислят. Достатъчно в това отношение е да кажем, че София ще разполага догодина с бюджет, надхвърлящ 600 млн. евро – повече от всички държавни годишни субсидии за отбрана или за сигурността, и близо 5 пъти повече, отколкото бюджета на втория по големина град в България – Пловдив. Това се дължи до голяма степен на отлично развитата софийска икономика, която със своите щедри и астрономически на фона на останалата част в страната заплати и изобилие от работни места, привлича всеки амбициозен и квалифциран младеж от вътрешността на страната. Затова втората част на девиза й – че не старее, е напълно вярна. Още повече, че това твърдение важи и за инфраструктурата на българската столица. В последните десетина години Столична община прокара и модернизира основни булеварди в града, затегна мерките и изискванията за чистота, създаде привлекателни условия за строителството на цели нови квартали, решително модернизира обществения транспорт и някак си неусетно софиянци и туристи се сдобиха с прекрасно метро, чието разширяване продължава. Софиянци са вече в категорията на сравнително заможната средна класа говори фактът, че средната заплата в столицата вече не се различава осезаемо от нормалните в това отношение в Централна и Западна Европа възнаграждения.
Огромният за българските мащаби бюджет на София за 2017 г. ще трябва да финансира по-нататъшното развитие на града. Особен акцент се предвижда да бъде поставен върху обществения транспорт и най-вече строителството на трета линия на метрото, обновяването на градския транспорт с екологично по-чисти автобуси и по-модерни трамваи, интензивното и масово озеленяване във всички части на града, решителни мерки за привеждане в съвременен вид на малките улички, които доскоро бяха в сянката на булевардите и търговските улици. Да не забравяме и реставрацията на археологическите находки, с които изобилства центърът на града, който някога е играл важна роля в Римската империя. И всичко това без да се увеличават данъците за столичани.
На границата с Турция трафикът е изключително интензивен на граничните контролно-пропускателни пунктове "Капитан Андреево" и "Лесово" на изход за товарни автомобили, съобщават от "Гранична полиция" по данни към 6:00 часа тази сутрин. Временно..
В нощта между Йордановден и Ивановден по стар стил (19 и 20 януари) в северозападния град Кула ще бъде изпълнен традиционният ритуал "Къпачи". Той е единствен по рода си, а историята му надхвърля сто години. " Навремето са правили седенки и..
Възпоменателна церемония за жертвите на насилственото преименуване на българските турци по време на т.нар. Възродителен процес ще се състои днес в котленските села Ябланово и Филаретово. На 17, 18 и 19 януари 1985 г. в Ябланово избухват бунтове и..
На границата между Антонов- и Атанасовден е петъчното издание на..
Най-запалените скиори вече могат да се спускат по снежните склонове на Рила и в тъмната част на зимния ден. Курортният комплекс "Мальовица" отваря нощното..
От печат излезе книгата "Царска България (1879–1946). Българският владетелски двор (личности, длъжности, биографии)" с автори проф. Петър Стоянович и..