Един от най-много очакваните спектакли от киносезон 2016/2017 на Метрополитън беше априлската прожекция на операта „Евгений Онегин” от Чайковски с голямата руска оперна звезда Анна Нетребко в ролята на Татяна. Да гледаш тази певица със съвършена музикалност, красив глас и изключителна артистичност в родния й репертоар обещаваше да бъде висша духовна наслада! Сядайки с такава нагласа в киносалона, в първо действие изпитахме известно разочарование. Но постепенно все повече ни завладяваше нейната огромна харизма и артистична зрялост. Анна Нетребко изгради много силно трето действие, в което и звучеше, и изглеждаше великолепно! В ролята на Евгений Онегин трябваше да гледаме още един „великан” – руския баритон Дмитрий Хворостовски, който за съжаление се оттегли от оперната сцена заради много тежко заболяване. Изпълнителският състав е бил много добре замислен. Още в първите минути ни „посрещнаха” два великолепни руски мецосопранови гласа – Елена Заремба в ролята на Ларина и Лариса Дядкова като Филипевна. Силно се представиха и Елена Максимова в ролята на Олга, и Алексей Долгов като Ленски. Въпреки че според режисьорското виждане той изгради героя си по-скоро като невротик, отколкото като романтик, младият руски тенор ни впечатли с красивия си глас. И макар и класическата постановка на режисьора Дебора Уорнър и художниците на сценографията и костюмите Том Пай и Клои Оболенски да даваше някои поводи за дискусии и критики по отношение на автентичността, все пак постигна силно драматично въздействие.
В преките прожекции от Метрополитън много ценни са и „погледите” зад кулисите в антрактите на спектаклите. В единия антракт научихме интересни факти от историята на театъра, например как преди 50 години от няколко случайни пръски мляко върху проекта за интериора на новата сграда точно преди представянето му пред Рокфелер се е родила идеята за модерните красиви полилеи в нея. А в другия антракт водещата Рене Флеминг разговаря с Анна Нетребко.
Как изграждаш героинята си Татяна – спонтанно или следвайки внимателно подготвен план?
Не, аз просто го чувствам! Ние познаваме тези стихове от съвсем малки деца. Това е удивителен, богат, красив език и аз мисля, че любителите на оперното изкуство наистина трябва да прочетат творбата на Пушкин. Така ще разберат много повече за героите и техните подбуди. Наистина моят руски произход много ми помага!
Ти пя за първи път в тази продукция на „Евгений Онегин“ в Метрополитън преди 4 години съвсем скоро след като прибави ролята на Татяна в репертоара си. Оттогава „палитрата“ ти се промени към по-драматични роли като Манон Леско и лейди Макбет. Доколко това влияе на интерпретацията ти на Татяна?
Татяна определено не би могла да има тези страховити ниски тонове като лейди Макбет и Манон Леско! Това е лирична партия, която има доста дълго и тежко последно действие. Това беше всъщност причината дълго време да не посягам към нея. Защото партията е разположена доста ниско като теситура. Но всичко е наред, наслаждавам се на красивата музика и си почивам, когато изпълнявам тази роля, много добра за гласа!
Анна Нетребко сподели и какво й предстои след Татяна в „Евгений Онегин“ – Тоска, Аида, Адриана Лекуврьор, Андре Шение, възкликна: Четири големи роли за една година, наистина трябва да отварям партитурите и да започвам да уча, много съм мързелива, извинете ме! и изчезна зад кулисите.
Беше анонсиран и последният спектакъл от киносезон 2016/2017 на Метрополитън, който ще бъде на 13-и май. Тогава в "Синема Сити" ще гледаме „Кавалерът на розата“ от Рихард Щраус с Рене Флеминг в ролята на Маршалката и Елина Гаранча като Октавиан.