Пътищата в България са голям проблем и за населението, и за властите. Те просто са много далеч от съвременната представа за пътища и автомагистрали, а в България паркът от автомобили надхвърля 2.7 млн. при население под 7 млн. души. Според признания на самите власти, около 40 на сто от пътищата в страната ни са в незадоволително състояние. Правителството показва, че е наясно с това критично положение и прави всичко по силите си да намери пари за преодоляване на проблема. През тази година е дадена зелена светлина на ремонти, реконструкции и строителство на нови пътища с обща дължина 709 км от всичките 20 000 км пътни артерии в страната, на стойност рекордните 1.9 млрд. евро. Очаква се с новите инвестиции да бъде затвърдена положителната тенденция към намаляване на жертвите при пътнотранспортни произшествия, които през 2018 г. бяха 11 процента по-малко спрямо 2017-а. Основна причина за катастрофите остават нарушения на шофьорите, на които се дължат близо 97 на сто от инцидентите. Това, което не казват статистическите данни обаче, е обстоятелството, че тези грешки на шофьорите в нeмалко случаи са предизвикани от неравните, тесни и осеяни с дупки републикански и общински пътища.
През 2019 г. трябва решително да напредне строителството на автомагистрали в страната. Всъщност досега в България има само една изцяло построена истинска автомагистрала – „Тракия“, от София до Бургас. Продължава да се изгражда почти паралелната ѝ „Хемус“, започната преди десетилетия и многократно изоставяна на произвола на съдбата. Сега се твърди, че тя ще бъде напълно готова до 2024 г., като за тази година правителството извънредно отпусна 690 млн. евро от бюджетния излишък. Усилено върви строителството на автомагистрала „Струма“, която е един от най-натоварените маршрути, свързвайки българо-гръцката граница на юг със столицата на север. Ако всичко върви по план, тази магистрала трябва да бъде пусната за движение през 2023 г. и дългите колони от пъплещи в тапите десетки хиляди коли на румънски, български, гръцки, македонски и сръбски туристи трябва да останат в миналото.
Колкото и да са лоши пътищата в страната, немалка част от тях се поддържа текущо с помощта на козметични или по-сериозни ремонти. Те струват пари и затова всеки български шофьор трябва да снабди превозното си средство с винетка. От тази година винетките са само електронни, като цените им не се променят в сравнение с миналата година. Освен това, от лятото на 2019-а година се очаква въвеждането на ТОЛ система за товарните автомобили. На нея много се разчита за натрупването на по-голям финансов ресурс, необходим за поддържането в добро състояние на националната пътна мрежа.
Макар и със закъснение от около половин век в сравнение с развита Европа, България постепенно наваксва пропуснатото и навлиза в ерата на скоростния, безопасен и екологичен автомобилен транспорт.
През 2025 година по план трябва да бъде завършен първият в България и Югоизточна Европа радиотелескоп, известен като LOFAR-BG. Той ще е част от нидерландския Институт по радиоастрономия ASTRON, съобщи репортерът на БНР Добромир Видев. Съоръжението с..
Русе вече може да се похвали с най-дългия дървен пешеходен мост в България. Съоръжението беше открито в края на 2024-та в Лесопарк "Липник". Мостът с обща дължина 28 м е оборудван със стъклен парапет и 7 стъклени прозореца , които са част от пода...
Розовото фламинго се смяташе за екзотичен вид за България, но от няколко години цели колонии избират езерата около Бургас за свое пребиваване. В момента повече от 450 екземпляра обитават бургаските влажни зони . Екзотичните птици никак не се..
Борисовата градина в сърцето на София отново ще се превърне в сцена за традиционния за Перник фестивал "Сурва". За трета поредна година софиянци и гостите..
На 4 януари честваме 147 години от освобождението /1878/ на София, която по-късно става столица на България, от османска власт. Боевете за София в рамките..
Русе вече може да се похвали с най-дългия дървен пешеходен мост в България. Съоръжението беше открито в края на 2024-та в Лесопарк "Липник". Мостът с..