Може би малцина знаят, че първият ми досег с професионалната радио журналистика е в английска редакция на Радио България . Това каза новоизбраният генерален директор на БНР Андон Балтаков при представяне на концепцията си за развитие на националната медия в Съвета за електронни медии. В програмната му стратегия Радио България остава авангард в чуждоезиковото присъствие на БНР в дигиталното пространство.
За целта новият генерален директор предвижда две ежедневни подкаст програми с ефективно дигитално присъствие, насочени към две различни аудитории.От една страна ще се привлича нова аудитория – читатели, слушатели с цел опознаването на България в чужбина и да подпомогне по някакъв начин българската външна политика. От друга страна ще се предлага информация за посещаващите България. За Балтаков е важно един чужденец да може, след като влезе в сайта, да получи първоначално впечатление за страната, която посещава.
Андон Балтаков е завършил висшето си образование в Университета за национално и световно стопанство в София, има магистърска степен по бизнес администрация от университета "Йейл". През 94-та година започва да сътрудничи на БНР, след което става водещ в „Радио Витоша“. После постъпва в новинарския екип на програма „Хоризонт“ на БНР. След проведен конкурс специализира в BBC. Кариерата му зад граница преминава през агенция Associated Press в Ню Йорк и CNN Digital, където заема мениджърски позиции. В настоящия момент Андон Балтаков ръководи консултантска компания в САЩ в областта на медиите.
В концепцията си за развитие на БНР, новоизбраният директор предложи коренно различен, иновативен подход, който спечели подкрепата на членовете на СЕМ. Някои съветници, обаче, не скриха опасенията си, доколко тя може да се реализира на базата на сегашното състояние в БНР.
Една от мерките, които предлага Балтаков за укрепване на финансовото състояние на общественото радио, е финансирането да бъде чрез целеви трансфер от държавния бюджет и той да е или функция от БВП или от данъчни приходи. В концепцията си Балтаков предложи и увеличаване на собствените приходи на БНР чрез многообразните продукти, които БНР произвежда в отделните си структури.
На официална церемония на 21 януари ще бъде връчен първият сребърен клоун на триото Тициано, Мари и Натали Балкански за техния номер с ролкови кънки на 12-ото издание на New Generation, част от 47-ия престижен Световен цирков фестивал в Монте Карло,..
България излезе от дълга политическа дрямка – 81 дни след шестия поред предсрочен парламентарен вот Народното събрание избра 105-ото правителство на страната. 125 депутати подкрепиха коалиционния кабинет, скрепен със споразумение между три от..
"Шенген" е най-знаковата дума в България за изминалата 2024 г. С 37% от гласовете люксембургското село, което е нарицателно за свободното придвижване на хора и товари в ЕС, оглави класацията в провежданото вече за четвърта година проучване от..
На 25 януари тази година Българското националното радио ще отбележи своя 90-годишен юбилей. Празникът на Старата къща ще бъде съпроводен от различни..
Докато зимата сковава природата, скрити в убежищата си, защитени от студа и заплахите навън, костенурките спят зимния си сън. Но какво се случва с тях..
България е сред водещите участници на FITUR 2025 – едно от най-големите и важни международни туристически изложения, което се провежда в Мадрид, Испания,..