Тези дни агенция БГНЕС съобщи, като се позовава на данни от Пътна полиция и вносители на автомобили, че настъпва промяна в нагласите на българина по отношение на закупуването на нов автомобил.
Това все още се случва със слаби темпове и от гледна точка на съотношение между нови и стари автомобили на глава от населението България е една от последните държави в Европа. Миналата година са регистрирани 43 368 нови и 226 657 употребявани автомобила, а 41% от автомобилния парк в страната е на възраст над 20 години.
В момента обаче компаниите вносители предлагат доста по-гъвкави варианти за закупуването на нов автомобил. Лихвите са ниски и нова кола може да бъде взета на лизинг с първоначална вноска от само 10%. През последните години расте използването на така наречения оперативен лизинг, при който автомобилът се взема под наем в дългосрочен план срещу плащане на месечни равни вноски без първоначална вноска. Това фактически е услуга, а не лизинг, в чийто край клиентът не придобива собственост върху автомобила. В повечето случаи потребителите на тази услуга не придобиват собственост, защото се възползват от възможността за замяна на автомобила. Миналата година, от всичките продажби на нови коли, около 30% са станали точно по тази схема.
Вносителите са категорични обаче, че бъдещето е в електрическите автомобили. При новите модели има автономия до 340 км, която в градски условия едва ли може да бъде надхвърлена за един ден. Обмисля се и вариант, при който лизингът да включва и право на 20 дни ползване на оборотен автомобил, който не е електрически, за да може клиентът да предприема пътувания до места, където няма зарядни станции и възможност да зареждане автомобила.
Вносителите очакват обаче и държавата да направи някои стъпки за стимулиране купуването на нови и екологични автомобили. Основно имат предвид предоставяне на данъчни стимули и форми на съфинансиране, каквито се практикуват дори в съседни държави. В Румъния, например, се въвеждат ековинетки, а за да стимулира предаването на кола за скрап, защото тя замърсява, държавата дава на собственика около 1800 евро субсидия. В България подобни стимули няма, но вносителите са убедени, че трябва да се работи в тази посока.
Редактор: Стоимен Павлов
Председателят на ГЕРБ Бойко Борисов отново заяви, че печелившата формула за съставяне на редовно правителство е то да бъде подкрепено от ГЕРБ-СДС, "Продължаваме промяната" – "Демократична България", "БСП – Обединена левица" и "Има такъв народ". Той обаче..
Според Годишния доклад за състоянието на здравето на гражданите за 2023 г., основната причина за смърт в България са болестите на органите на кръвообращението (61.1%), следвани от онкологичните заболявания (16.5%) и болестите на дихателната система (4.9%)...
Групата на "Демократична България" е предложила на ГЕРБ-СДС и на "БСП - Обединена левица" да гласуват "за" кандидатурата на Силви Кирилов от ИТН за поста председател на 51-вото Народно събрание. Йордан Иванов, народен представител от "Продължаваме..
На Терминал 2 на софийското летище днес бяха открити нови паркинги с над 1000 паркоместа, включително специални зони за хора с ограничена подвижност и..
В програмата на 27 ноември поставяме фокус Ньойския договор, от чието подписване се навършват точно 105 години. Ноември е месецът, в който е учредена и..
Real Estate Business Forum "Стандарти на бъдещето в средата ни на живот" ще събере днес експерти в София. Акцент в дискусиите ще е пазарът на..