Международните товарни превози по железен път продължават да се извършват, каза за БТА инж. Иван Личев, управител на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД. При пресичането на границите няма риск от пренасяне на коронавируса, тъй като във влаковете не пътува персонал и не се налага карантина.
През страната ни на път за ГКПП „Кулата” пътуват тирове от седем държави, чиято крайна цел е Южна Италия. От седмици трафикът, по думите на инж. Иван Личев, е „стресиран” заради мащабите, с които се разпространява заразата в Северна Италия. Това е и причината т.нар. зелени коридори да не дават желания резултат, въпреки поетия от европейските лидери ангажимент да гарантират гладкото управление на границите и функционирането на Общия пазар, коментираха от Съюза на българските транспортни работници.
Междувременно десетки затворени фабрики принудиха много български шофьори да се пренасочат, но това не помогна стоките – често от първа необходимост, да бъдат транспортирани до своите клиенти.
На граничните пунктове локомотивите и вагоните задължително се дезинфекцират, каза още инж. Иван Личев. Извършват се превози за внос и износ, преминават и международни транзитни товарни влакове. Удължава се времето за приемане и предаване на железниците на граничните гари, тъй като се забавя обработката на документите.
БДЖ има готовност да осъществява превоз на стоки с контейнерни композиции, които да се обработват на интермодалните терминали в Драгоман и Пловдив, за да се облекчи усложнената обстановка с преминаването на ТИР камионите през границите. В напреднала фаза вече се намират договорните отношения с един от големите интерконтинентални оператори за контейнерни превози на стоки. Инж. Иван Личев добави, че ролята на товарните жп превози ще нараства в целия ЕС по повод на директивите за транспорта и на “Зелен пакет 2030”.
За да поеме незабавно или скоро съществена част от товарния трафик, жп транспортът ни се нуждае от институционално потвърдена средно- и дългосрочна перспектива, която да бъде отразена в регулациите на отрасъл транспорт и в референтните документи, отнасящи е до железопътния транспорт, коментира още управителят на „БДЖ – Товарни превози”. В момента на интермодалния терминал в Пловдив, отдаден на концесия на товарната жп компания „ПИМК рейл”, се товарят ремаркета на тирове върху платформи на железницата, за да се избегне струпването на още камиони по границата с Турция. Това е единствената алтернатива за бързо осъществяване на търговията между двете страни.
„ПИМК рейл” има общ влак с няколко вагона с „БДЖ – Товарни превози”, който всекидневно извършва по два курса до Турция, съобщиха от транспортното министерство. По този начин между 60 и 80 пренатоварени ремаркетата се транспортират чрез специални платформи. От министерството преговарят с жп превозвачите за купуването на още вагони, с които до южната ни съседка и обратно всеки ден ще могат да се превозват ремаркетата на над сто тира.
Основен приоритет за БДЖ е грижата за здравето на служителите, а след това идва изпълнението на графика за превоз на товари, коментира още инж. Иван Личев. „В условията на вътрешни и международни ограничения, карантина и изолация железопътният транспорт остава единствената сигурна среда, по която продължават да се извършват почти безпрепятствено превози и доставки на жизненоважни стоки за поддържането на икономиката и на живота – горива, суровини и материали”, твърди експертът.
Поради спецификата на дейността, служителите на БДЖ и особено експлоатационният персонал са „значително по-малко изложени” на рискове от заразяване в сравнение с хората от други основни отрасли. Това според инж. Иван Личев дава възможност на компанията да продължи превозването на товари без съществени отклонения в графиците и обемите.
Редактор: Диана Цанкова
Снимка: БТА
Лидерът на "ДПС – Ново начало" Делян Пеевски даде заявка за премиерския пост. "Когато ние сме първа партия, аз ще направя правителство", заяви той в кулоарите на Народното събрание. "Ако българите дадат отговорност на "ДПС – Ново начало" да състави..
Председателят на ГЕРБ Бойко Борисов отново заяви, че печелившата формула за съставяне на редовно правителство е то да бъде подкрепено от ГЕРБ-СДС, "Продължаваме промяната" – "Демократична България", "БСП – Обединена левица" и "Има такъв народ". Той обаче..
Според Годишния доклад за състоянието на здравето на гражданите за 2023 г., основната причина за смърт в България са болестите на органите на кръвообращението (61.1%), следвани от онкологичните заболявания (16.5%) и болестите на дихателната система (4.9%)...
Във Велинград се събраха хора от цялата страна на протест в подкрепа на фермери, чиито стада са застрашени от евтаназия. Недоволството е предизвикано от..
Жителите на Плевен ще изпратят 2024 г. с Коледно градче и срещи с Дядо Коледа. Тазгодишната празнична програма на общината ще стартира на 2 декември с..
Иновация за лечение на диабетно стъпало със собствена тъкан на пациента и изкуствен интелект бе приложена в УМБАЛ Бургас, съобщават от здравното..