Лечебните заведения по Черноморието са готови да обслужват пациенти с Covid-19
Нуждаещите се от медицинска помощ трябва да бъдат насочвани от персонала на хотелите, в които са отседнали. При пристигането на туристите хотелиерите са длъжни да им предоставят информация за най-близките лечебни заведения и предлаганите от тях медицински услуги. При съмнения за коронавирусна инфекция на гост в обекта, той се изолира в предварително подготвена стая, обектът не се карантинира и се спазват препоръките на здравните власти, гласят указанията за работа на местата за настаняване в условията на Covid-19.
Медицинската помощ на чуждестранни граждани в курортните комплекси по морето ще бъде оказвана по същия ред, както и за български граждани, като единствено източника на финансиране е различен, показва проверка на в. „Дневник“. С по-малко формалности ще се сблъскват туристи от ЕС с Европейска здравна карта. Те ще могат да бъдат обслужени от всички лечебни заведения и медико-диагностични лаборатории, които имат договор НЗОК. Информация за тях също трябва да е налична на видно място в хотелите.
Чужденците с продължително или краткосрочно пребиваване в България или преминаващи транзитно, трябва да имат здравна осигуровка или застраховка, покриваща разходите за лечение и болничен престой за времето на пребиваване в страната. За тях са в сила цените на медицинските услуги, определени от съответното лечебно заведение.
Здравният туризъм може да удължи летния сезон
Туристическият бранш е сред най-сериозно засегнатите от кризата, вследствие на пандемията с Covid-19. За да спасят бизнеса си, някои от СПА и уелнес хотелите в Несебър и Слънчев бряг вече са започнали подготовка за посрещането на чуждестранни туристи, дори и след края на летния сезон с цел здравен туризъм, съобщи БНТ. В Слънчев бряг ще се развива и спортен туризъм. Очакванията са още в края на лятото десетки чуждестранни отбори да тренират и почиват именно там.
Чатбот-платформата COME TO BULGARIA ще помага на туристите да намират информация
Тя ще запознава летовниците с възможностите за безопасна почивка в България в условията на Covid-19, ще предлага информация за културата в България, за градовете и историческите местности. Изкуственият интелект не само ще си пише с потребителите, но и ще възприема гласови въпроси на български и английски език. Компанията ще предостави услугата безплатно на туристите, фирмите и институциите в туристическия бранш. По този начин COME TO BULGARIA ще помага за минимизирането на последствията от коронавируса в сферата на туризма.
Снимки: БТА и БГНЕСВ акваторията на остров Св. Анастасия се разгръща фееричен спектакъл: на 18 метра под повърхността на Черно море се извисява православен параклис , а срещу него е паркирала съветска "Чайка" с хромирани решетки. В непосредствена близост пък..
Те се появяват на най-необичайните места – високо в планината или на морския бряг, под короните на дърветата или направо под звездното небе. Става дума за едно сравнително ново явление в българския туризъм – т.нар. глемпинги. Терминът идва от..
През лятото на 2025 г. се очаква рекорден интерес към детските лагери в България, показват данни на туристическите платформи. Две са водещите тенденции в идните месеци. От една страна нараства търсенето на активните приключенски лагери с фокус върху..