В различни части на Европа пандемията вдъхна нов живот на автокината – запазена марка на американската култура от 50-те години на миналия век. Навлизането на модерните технологии и тяхното скоростно развитие обаче доведе до забвението им. Сега тази форма на забавление се завръща и става все по-привлекателна, тъй като спазването на физическа дистанция е много по-лесно, в сравнение със съвременните киносалони.
„Имаше и хора, които ни проучваха в самото начало, но очакваме да се включат в следващите подобни събития, които смятаме да организираме. Нормално е новото да предизвиква известно съмнение. Но определено имаше интерес и очакваме той само да расте. Планираме и да работим с няколко клуба на мотористи в бъдеще.”
В програмата на автокиното в София често влизат не само филми, но и цял шоуспектакъл, разказва Давид Леви:
„На първото събитие пуснахме филма „Рокендрол”, който разказва историята на българския хард рок и пънк рок от 80-те и 90-те години на миналия век. Освен това имаше изпълнения на рок банди, танци, фойерверки... Програмата беше наситена. Имахме две двойки водещи. Едната режисираше събитието от сцената, а другата – две млади и изключително талантливи актриси, бяха между хората и се шегуваха с тях. Те обикаляха с един „ковид-метър”, който си измислихме. Той представлява летва с дължина метър и половина, с помощта на който да се измерва физическата дистанция – донякъде и на шега, но беше и оригинален начин да спазваме противоепидемичните мерки.”
Covid-19 е основната причина за развитието на проекта, но не единствената. Организаторският екип е вдъхновен и от романтиката на едни отминали времена и смята, че автокиното дава възможност за по-добро съсредоточаване в съдържанието и атмосферата на филмите:
„Когато човек е на кино с автомобила си, той има възможността да се наслади на два свята – едновременно е сам или в своята компания, но наоколо има и други хора. Това създава усещането за сплотеност, без излагане на здравен риск. Освен това в колата си човек се радва на пълна лична свобода, която обикновеният киносалон не може да предложи. Има и елемент на очакване, на неизвестност, поради факта, че всичко се случва на открито, под звездите. Много важно е и че предлагаме пуканки, защото кино без пуканки не е истинско кино.”
Но защо се е изгубил интересът към този тип прожекции за толкова дълго време и възможно ли е настоящият ръст в любопитството към него да се запази и след овладяване на кризата с коронавируса? Според Давид Леви желанието на хората да посещават подобни авто и мотокина само ще се засилва с времето:
„Може би все още не сме го осъзнали напълно, но от няколко месеца живеем в един нов свят. И той създава почва за възстановяването на тази култура, защото хората са социални животни и имат нужда от контакт с други човешки същества, пък било то и през стъклото на автомобила.”
Снимки: Facebook /Давид Леви
Четвъртото национално “Биенале на илюстрацията” ще бъде открито днес в Триъгълната кула на Сердика – уникално галерийно пространство в центъра на София. Биеналето, както и в предишни негови издания, няма тема. “Целта е да се даде възможност на..
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
Четвъртото национално “Биенале на илюстрацията” ще бъде открито днес в Триъгълната кула на Сердика – уникално галерийно пространство в центъра на София...