Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Рекламата в дигиталните медии бележи ръст през 2020 г.

Снимка: архив

Заради пандемията от Covid-19, се очаква 2020 г. да завърши със спад от 10% в общите разходи за реклама в медиите и те да се върнат към нивата си от 2018 г. - около 415 млн. лв. Единствено при рекламите в дигиталните медии е възможен ръст от 4% на годишна база, се казва в прогноза на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). 

Очаква се през тази година инвестициите в реклами в дигиталните медии у нас да достигнат до 127 млн.лева, спрямо 122,1 млн. година по-рано. Така дигиталните медии ще успеят да привлекат над 30% от общите инвестиции за медийна реклама на пазара у нас. 

Телевизията остава най-предпочитаният рекламен канал с 54% дял от общите инвестиции през 2020 г., въпреки прогнозирания спад от 13% на годишна база спрямо 2019 г. 

Радиото пък е медията, която се вероятно ще запази най-ниски нива на спад в инвестициите си за реклама - от 11 на сто за 2020 г. Останалите информационни канали ще бъдат по-силно засегнати от преразпределението на рекламните инвестиции и спадът в приходите от реклама там ще бъде между 22% и 45%. 

През следващите две години се предвижда пазарът постепенно да се възстанови, като през 2022 г. медийните инвестиции да надхвърлят поне с 20 млн. лв. тези от периода преди пандемията, като достигнат близо половин милиард лева, поясняват от БАКА.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

БНР връчва годишните си награди за радиожурналистика

Българското национално радио отбелязва 90 години от създаването си с тържествен концерт в Софийската опера с участието на всичките си музикални състави. БНР на 90 години – история на гордост и без предразсъдъци! Преди това, по традиция,..

публикувано на 25.01.25 в 07:05

БНР на 90 години – история на гордост и без предразсъдъци!

Историята – това е действителността в непрекъснатото ѝ развитие. От гръцки – ιστορία – това е "проучване, познание, придобито чрез изследване". Днес Българското национално радио празнува своето 90-годишно познание, своя дълъг път, който тръгва в..

публикувано на 25.01.25 в 06:30

България с разширено присъствие на туристическото изложение CMT Щутгарт 2025

България участва в международното туристическо изложение CMT Щутгарт. Форумът се провежда от 18 до 26 януари 2025 г., а основните акценти са къмпинг и караванинг, мотоциклети, велотуризъм, голф, SPA, круизни пътувания и други, съобщава..

публикувано на 25.01.25 в 05:45