През 2020 година се навършват точно 120 години от рождението на талантливия майстор на обектива, успял да запечата мигове от живота на незабравими личности, част от културния и политическия елит на страната. Тодор Славчев (1900-1992) снима и съвсем обикновени хора, докато се трудят или почиват, акцентирайки върху техните лица, очи и емоции.
Впечатляваща колекция от негови работи е събрана в изложбата "Софийски летописи" в Национална галерия "Квадрат 500".
Публичното показване на част от архива на "фабриката за образи" на Тодор Славчев е дълбоко истинна образна разходка из историята на София от 30-те до 90-те години на 20-и век, посочват от Националната художествена галерия. Експертите са категорични, че това е знаково събитие в програмата на 11-ото издание на фестивала "Европейски месец на фотографията”.
На разположение на гражданите са 159 фотографии от архива на майстора. След като им се наслади на живо, всеки посетител има възможност да закупи и отнесе в дома си част от фотошедьоврите на Тодор Славчев, подбрани в специална монография. Изложбата е факт с финансовата подкрепа на програма "Култура" на Столичната община и може да бъде разгледана до 15 ноември.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: БТА
Историята винаги се нуждае от добри разказвачи. Херодот е обявен за баща на историята, не просто защото пише първата история, а защото първи е чел своите текстове публично в Одеона на Атина. Има два вида историци. Едните цял живот изследват определена..
Филмът "Безветрие"/Windless/ на българския режисьор Павел Веснаков влиза в селекцията на започващия днес кинофестивал в Карлови Вари. Копродукцията на България и Италия е част от състезателна програма Proxima, която показва филми на автори от..
Днес отбелязваме Деня на българския фолклор. Той е обявен през 2019 г. от Министерството на културата по идея на фолклорния ансамбъл „Чинари“ с подкрепата на "Мистерията на българските гласове", перкусиониста Стоян Янкулов - Стунджи, "101 каба гайди" и..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..