Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За признанието да попаднеш в книга за семейството на принц Хари

Снимка: Личен архив

Изминалата 2020-та година подложи бизнеса и обществата на невероятни изпитания. Въпреки тях обаче, компанията на Силвия Павлова не само успява да продължи работа, но и да запази позициите си на пазарите в над 30 държави от Европа и света.

За шест години в бизнеса с биокозметика, бизнес дамата научава много уроци, но два от тях със сигурност са в основата на успеха ѝ. Първият е свързан с правилната преценка на продуктите, от които обществото има нужда. Предимство е и факта, че тя произвежда своята козметика за бебета, деца и възрастни от изцяло безвредни и ядливи продукти - нещо особено важно за милиони родители, чиито деца нерядко решават да си похапнат от даден крем или олио, с които са намазани. Освен това пандемията от Covid-19 и влиянието ѝ в глобален мащаб, катализира промяна в нагласите на потребителите да купуват и използват по-екологични, макар и по-скъпи стоки. Вторият урок е свързан с това, всеки конкурент да бъде възприеман като приятел, с когото имаш обща цел.



Всичко това и, разбира се, немалка доза късмет, предоставя на българката възможност да попадне в полезрението на кореспондента на английското кралско семейство Робърт Джобсън и нейната работа да бъде представена в книгата "Baby Sussex". Оказва се, че тя е била забелязана по време на пътешествие на Меган Маркъл и Хари в Африка, споделя самата Силвия Павлова.  

„Попадането ни в книгата, посветена на Принц Хари и неговото семейство, е голяма чест за нас. Вече си го изживяхме и затворихме тази страница, за да не ни разсейва от текущите задачи, но това, което знаем е, че целта е била да се подкрепят производства на екологични продукти, зад които стоят жени. За да ни включат в тази книга, сътрудниците на кралския кореспондент създават цял изследователски екип, който „разглобява“ компанията ни на парченца. За мен беше удивително, че на интервютата, които имахме с издателството, те цитираха и разпитваха за неща, които сме говорили на български в някои родни телевизии, при това година и половина по-рано“.

Пандемията осуетява възможността българката да присъства на тържеството по случай първия рожден ден на малкия принц Арчи, на която трябвало да се състои и официалната премиера на книгата. Но предвиденият за случая подарък отдавна е готов - красива дървена кутия, изработена от тревненски майстор, съчетала в себе си герба на херцога и херцогинята на Съсекс, заедно с българска шевица. 

Най-важното във визитната картичка на страната ни пред света, според Силвия Павлова е фактът, че независимо от всичко, в България има изключително кадърни хора, с търговски нюх и невероятен заряд, които произвеждат качествени продукти. Това трябва да знаят за нашата страна всички чужденци, независимо от техния ранг или социален статус.

Що се отнася до привилегията бизнес компания да бъде спомената в статия или литература, посветена на дадено кралско семейство, такава със сигурност не се оказва на всекиго, а от нея има редица, макар и не мигновени ползи. 

„Не бива да смятаме, че споменаването на държава от ранга на България, автоматично ще доведе до няколко фабрики на автомобилни гиганти у нас – обяснява историкът Петър Стоянович и допълва: – Онова, което трябва да стане по-широко известно обаче, са няколко прости истини. Монархическите и аристократичните среди са една много силна и вече не така затворена система, в която оперират исторически наследства, таланти и благодетели, съчетани с немалка финансова и друга мощ. Ако някъде се появи списание или книга, посветена на рекламата на царската идея и мисия на този свят, това няма да промени руслото, в което се движи една река, но може много да помогне, за да направи една държава малко по-лицеприятна и атрактивна“.

Както всяка литература и тази има своите верни читатели, а и немалко колекционери. В този смисъл:

„Тя (книгата - бел.ред.) най-вероятно ще достигне до своята класическа аудитория от хора, изкушени от необичайното, лъскавото или тематичното. То ще мине и по страниците на по-жълтите издания, но смисълът от всичко това е, това да бъде повод някой някъде да отвори една страница повече, да гледа един филм повече. Всяко едно влизане в миналото е гаранция, че нещо от него, може да бъде пренесено в бъдещето и нещо ново да бъде научено“. 

Снимки: Личен архив на Силвия Павлова, БГНЕС

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

СЕМ с кампания за медийна грамотност – "Провери, преди да се довериш"

Съветът за електронни медии у нас предприе масирана кампания за медийната грамотност. Кампанията е провокирана от факта, че смартфоните, таблетите и телевизорите с възможност за връзка с интернет все повече са част от ежедневието ни и оказват..

публикувано на 30.06.24 в 07:05

Българската православна църква избира патриарх

За 30 юни е свикан Патриаршески избирателен църковен събор, който трябва да излъчи предстоятел на Българската православна църква и митрополит на Софийската духовна епархия. Престолът овдовя на 13 март, когато от този свят си отиде блаженопочившият..

публикувано на 30.06.24 в 06:05

България и Румъния работят за подобряване на корабоплаването по Дунав

Условията за корабоплаване по река Дунав ще бъдат подобрени чрез европроект DISMAR на стойност 10 млн. евро, съобщи БТА, цитирайки изпълнителния директор на Изпълнителната агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" (ИАППД) в Русе Ивелин Занев...

публикувано на 29.06.24 в 10:25