Каква е формулата за успех в туризма по време на пандемия? За мнозина хотелиери това се оказа трудна задача с много неизвестни, на фона на непрекъснато променяща епидемиологична картина. Други обаче, благодарение на своята находчивост в управлението и организацията на дейността си, съумяха да задържат нивото и да запълнят капацитета си и то с редовните си клиенти. Те бързо се настроиха за новите изисквания, като запазиха качеството на обслужване и създадоха безопасни условия за гостите си. А качеството в обслужването се дължи и на инвестицията в служителите – именно те карат туристите да се чувстват доволни и да искат да се върнат отново. Такава е и формулата на успеха на един от хотелските комплекси в Приморско, който по традиция събира екипа си от различни страни по света:
„Тази година имахме и украинци, също и камериерки от Киргизстан и Казахстан – отбелязва управителят на комплекса Мирослав Стойчев. – За другата година планираме да вземем стажанти от училището по туризъм в Пирот (Сърбия). От Полша и Унгария също бяха дошли на стаж момичета и момчета, а догодина може да дойдат и от Турция.“
Всички те успяват да се впишат доста добре в ритъма на работата и да поддържат нивото на обслужването безупречно. Мотивация за екипа са възможността за израстване и отношението на мениджърите, които активно участват в процеса на работа и подкрепят служителите си:
„Ние сме като едно голямо семейство – продължава Мирослав Стойчев. – Независимо от това кой каква религия изповядва и от каква националност е – ние се уважаваме взаимно. Работим в един екип. Отделно имаме френски аниматори, които всяка година са различни и всички са доволни от разнообразието. Имаме много колеги от ресторанта, дори и на рецепцията, които са се развили при нас. Като наблюдаваме работата им, в рамките на една две години, веднага им даваме възможност да се развиват на по-горно ниво. Отделно, много от тях вече учат в университети в специалностите туризъм и ресторантьорство. Отиват на стажове в чужбина, връщат се тук с много голям опит в сферата и се издигат.“
А резултатът от тази форма на организация и управление може да се проследи в различните туристически сайтове. Там хотелът заема челно място в класацията на потребителите, което е показател за качество на обслужване, условия и престой:
„Три години подред печелим първа награда в рамките на голяма френска верига – посочва Мирослав и пояснява: – Става дума за 50 хотела в целия свят. Наградата е въз основа на анкетите, които туристите попълват след като си заминат. А най-добър ресторант означава не само храна, но и атмосфера, обслужване – всичко е комплексно. Тук и мястото е много специално и привлича туристите и персонала да се връщат отново и отново.“
Снимки: Дарина Григорова
В рамките на официалната визита на българска правителствена делегация в Черна гора се проведе среща между министрите на туризма на България и Черна гора Мирослав Боршош и Симонида Кордич. Сред основните теми бе подетата от българското Министерство..
България се позиционира на картата на здравния туризъм като конкурентна дестинация, предлагаща качествен продукт на европейско ниво. Това каза пред БТА д-р Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, във връзка със..
Южното ни Черноморие продължава да посреща стотици хиляди летовници и след пика на туристическия сезон. В началото на септември курортните градчета още дишат с ритъма на лятото, а крайморската община Царево буквално гъмжи от туристи –..