Активният летен сезон в най-големия ни Черноморски комплекс стартира официално на 1 юни, но тук още от началото на май има оживление. Подранилите летни гости са предимно от Великобритания, Полша и Германия - научаваме от Теодор Пастармаждиев, член на УС на Съюза на собствениците в Слънчев Бряг. Според него, очакванията за лято 2022 в курорта са умерено оптимистични. Защо умерено? Защото има несигурност в бранша. След пандемията и все още не изцяло възобновените международни пътувания, войната в Украйна кара туристите да са изключително предпазливи. “Предполагаме, че повечето изчакват до последния момент развитието на ситуацията, за да вземат решение за почивката си“ – казва Пастармаджиев и добавя:
Теодор Пастармаджиев не споделя опасенията на негови колеги, че войната и отливът на руски туристи, ще се отразят “пагубно“ на сезона . “Руските туристи ги изгубихме много отдавна, много преди пандемията и преди войната, поради редица фактори“ – казва той и добавя, че в момента руските граждани в Слънчев бряг и в района са предимно собственици на имоти, но те не са в категорията туристи. Затова пък загубата на украинските туристи би могла донякъде да окаже влияние.
В момента украински бежанци от войната са настанени в някои от хотелите на Слънчев бряг, а част от издръжката им се покрива от българската държава. “Тези украински граждани обаче заемат една много малка част от хотелската ни база и не застрашават сезона“ – казва Пастармаджиев и добавя:
“Официално тук имаше между 25 и 30 хиляди души, регистрирани по тази програма за подпомагане от правителството на бягащи от войната украинци. В района разполагаме с поне 300 хиляди легла. Това ще рече, че едва 10% от легловата ни база е заета от украински граждани. Тази ниска заетост едва ли може да създаде съществени проблеми, още повече, че в последните десетина дни се забелязва тенденция за напускане на хотелите ни от украински граждани.“
Част от тях се прибират у дома, но друга се насочва към държавни бази за настаняване из страната. Има още един съществен проблем, който тегне над бранша – това са галопиращите цени. Суровини, горива, енергоносители, храни и пр. поскъпват неудържимо покрай бушуващия военен конфликт. На този фон се очаква ръстът в цените на туристическите пакети и услуги да продължи.
“Това, което се очертава, е увеличение на цените на предлаганите пакети с поне 20% и то при условие, че не знаем какви ще бъдат цените на електрическата енергия през юли и август. Това ни поставя в едно трудно положение да планираме и да ценообразуваме за дълго време напред” – казва Пастармаждиев.
Според него обаче, много важно е какво послание излъчва България към външния свят. “Това послание трябваше да бъде ясно и отчетливо, че ние сме безопасна туристическа дестинация. За съжаление не виждаме такова говорено в публичното ни пространство“ – каза в заключение Теодор Пастармаджиев пред Радио България.
Снимки: sunnybeach.com
Парк "Мини България" е необичайно място за туристическа обиколка. Тук сякаш като на длан си дават среща най-важните забележителности от историята, архитектурата, духовната култура и природните забележителности на България. Човек идва, за да погледне..
Анелия Христова - сертифициран винен експерт и екскурзовод, член на Българската асоциация на винените професионалисти, заяви пред БТА необходимостта да се представят и показват повече местните български сортове . В тази връзка важна част от..
Единственият в България Музей на стъклото се намира в град Белослав, на брега на един от ръкавите на Варненското езеро. Именно на това място, през 1893 г., братя Мушалан поставят основите на българското стъкларство, създавайки първата стъкларска..
"Расте, но не старее". Девизът на столицата ни е доказал във времето, че е напълно верен – София се развива и се превръща в красив европейски град..