Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Километрични опашки на Дунав мост край Видин продължават да тормозят международните шофьори

Снимка: Радио Видин-архив

В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.

Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.

Що се отнася до ежегодния проблем с товарния трафик през граничния пункт, поне засега решение за него липсва. Според анализ, изготвен от Главна дирекция "Гранична полиция", по поръчка от БНР Видин, граничният пункт е достигнал своя предел за пропускане на товарни автомобили. Това се дължи на различни фактори – от една страна започналият летен сезон, от друга промените в маршрутите на международните шофьори, провокирани от геополитически, икономически и други причини.

Дунав мост 2

Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.

"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.

"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.

"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.

Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.

Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.


Съставил: Йоан Колев

Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Министърът на енергетиката Жечо Станков и премиерът Росен Желязков

Постигнатото при изграждането на Вертикалния газов коридор е повече от очакваното

"Изграждането на Вертикалния газов коридор е символ на европейското партньорство, трансфер на технологии и създаване на кооперативи в изграждането на такъв тип мрежи", заяви енергийният министър Жечо Станков при проверката на строителството на..

публикувано на 29.05.25 в 14:04

Започнаха полетите на българския F-16

Новият български учебно-боен самолет F-16 Block 70, който пристигна в Трета авиобаза до село Граф Игнатиево на 2 април, направи първи полет от процедурите в страната по приемането на многоцелевия изтребител от военновъздушните сили, съобщи БНТ. В..

публикувано на 29.05.25 в 12:06

Часът на Радио България - Брой 53

В Брой 53 на предаването слушайте: Българистиката се завръща на академичната карта в Америка. Кой и кога ще учи български език и българска култура? На въпросите на Йоан Колев отговаря генералният консул на Република България в Чикаго..

публикувано на 29.05.25 в 12:00