Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нидерландия ще помага на България за удвояване на производството на зеленчуци

Снимка: cbs.nl

Бизнес мисия от нидерландски компании и браншови организации пристига в България между 10 и 13 октомври. Основната цел на мисията е да спомогне за увеличаване на българското производство на пресни плодове и зеленчуци през следващите няколко години чрез внасяне на ноу-хау и технологии от Нидерландия. Участниците в делегацията са специализирани в оранжерийно производство, технологии за съхранение и борба с вредителите, семена, овощни дървета и др., съобщават от посолството на Нидерландия в София.

Бизнес мисията е организирана след като нидерландският премиер Марк Рюте по време на посещението си в София през май т.г. се договори с българския премиер Кирил Петков за задълбочаване на сътрудничеството в земеделието между двете страни.
Делегацията ще участва в 4-ото издание на конференцията InteliFresh, която ще се проведе на 11 октомври в Интер Експо Център в София. На 12 октомври ще бъдат посетени редица български производители и Аграрен университет-Пловдив, за да бъде оценен потенциалът на сектора.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Банатски вкусотии и традиции на фестивал в село Асеново

Четиринадесетото издание на Международния кулинарно-фолклорен фестивал "Банатски вкусотии – традициите на моето село" ще се проведе на 16 август 2025 г., събота, в с. Асеново, община Никопол. Фестивалът се организира от Народно читалище "Петър Парчевич..

публикувано на 15.08.25 в 14:39
Веселина Свиларска

Български дизайнер шие тоалети за оперната звезда Джойс ДиДонато

Една от най-големите звезди на съвременната опера - Джойс ДиДонато, избра българската дизайнерка Веселина Свиларска за костюмите, с които ще представи най-новия си музикален проект, съобщиха от екипа на дизайнерката. Носителката на три награди..

публикувано на 15.08.25 в 14:31

За КНСБ остава загадка, как се формират надценките на стоките

Малките търговски обекти поддържат по-ниски цени спрямо големите вериги, като разликите са от 1 до 10%. Това е един от изводите в ежемесечното наблюдение на синдиката КНСБ върху цените на стоките от т.нар. малка потребителска кошница.  Наблюдаваните..

публикувано на 15.08.25 в 11:56