Творческият тандем Георги Богданов и Борис Мисирков, които са знакови имена на съвременната художествена сцена, отправя поредното предизвикателство към българската публика. В изложбата "Колите, с които нахлухме в капитализма" те използват нестандартен визуален език, за да изследват феномена на соц автомобилите, както и техните притежатели в наши дни. Вернисажът се състоя преди дни в Националната галерия в София, заедно с прожекция на едноименния им документален филм.
До края на ноември посетителите могат да разгледат експозицията, в която минало и настояще се преплитат, допълват и противопоставят чрез пъстра палитра от образи на персонажи, обединени от една обща страст – старите возила от времето на социализма.
Феноменът на соц автомобилите в миналото и настоящето е представен в пет тематични раздела, включващи холограми, макети, пана, инсталации от фотографии от Инстаграм, както и портрети на наши съвременници – горди собственици на соц возило.
Снимки: Facebook/NationalGalleryBulgaria
Българският филм "Денят, в който тя ще се роди" на режисьора и сценарист Емил Спахийски (б.р. в съавторство с румънския режисьор Богдан Мурешану), по едноименния разказ на писателката Йорданка Белева, спечели Наградата на публиката на 12-ото издание..
10 години и 18 000 публикувани кадри – това е равносметката на Иван Шишиев, позволил си да погледне за кратко назад към изминалото десетилетие. Години, в които запечатва безброй моменти, лица и символни места в българската столица. Страницата..
На 11 септември Националният филхармоничен оркестър и неговият главен диригент откриват сезон 2025/2026 с два абсолютни класически хита: Концерт за пиано и оркестър №1 и Симфония №4 на Пьотр Илич Чайковски – един от най-обичаните класици на всички..
Ако направим крачката отвъд с пречистена душа, ще се озовем на небесните зелени пасбища, тихи води и прави пътеки. За да се сбъдне упованието ни обаче,..