За православната ни църква християнското семейство е един малък храм, където чрез тайнството на венчанието се благославя зачеването, възпитанието и обучението на децата в православната вяра. В това вцърковено семейство мъжът и жената са едно цяло, а децата – дар от Бога, който им ги поверява, за да ги подготвят за царството Божие.
Родителите са тези, които отвеждат в Божия храм децата си, така както някога Йоаким и Анна за първи път водят в Йерусалимския храм дългоочакваната си дъщеря Мария – бъдещата майка на Спасителя. Според Евангелието, тригодишната Мария изкачила съвсем сама стръмните стълби до входа на храма, където я очаквал първосвещеникът Захария. Пред смаяните погледи на присъстващите, той я въвел в забранената за жени скиния, самата "Святая Святих", където ѝ отредил място за молитва. Църквата отбелязва това знаменателно събитие като Въведение Богородично – един от 12-те Господски празници през годината.
Неслучайно Българската православна църква през 1929-а година избира този ден, за да почита и християнското семейство и православната учаща се младеж. Така, голямата духовна символика на празника напомняла на родителите за моралните им задължения към децата – да ги възпитат в духа на християнските добродетели. Този ден бил истински празник, в който децата били освободени от училище, за да могат да се черкуват заедно с родителите си.
В наши дни светското ежедневие постепенно изтласква традиционните за културата ни патриархални ценности, които се възприемат от модерното общество като изживели времето си религиозни ритуали. И ако празникът е в делничния ден, децата ходят на училище, а родителите следват работната си програма. Макар и рядко обаче има и учители, които водят децата на службата, за да поддържат пламъчето на вярата в душите им.
Вечерта, на скромната трапеза, православните семейства се събират, за да почетат празника с постна питка, чаша вино и риба и да поканят Божията майка да внесе мир, любов и разбирателство в дома им.
Тази вечер, в 18 часа, в двора на Голямата базилика в Плиска беше отслужен молебен, последван от празничен концерт, посветен на 1160 години от покръстването на българския народ и 1170 г. от създаването на българската азбука. Започват честванията..
"Има ли силна вяра и молитва, светецът ще ти помогне и ще пренесе твоята молитва до Бог", убеден е отец Георги Марков от храма в софийското село Горни Лозен, и допълва, че многократно е виждал чудесата, които Свети Георги прави и днес. Мощите на..
На 2 май честваме св. цар Борис-Михаил и св. Атанасий Велики. Свети цар Борис-Михаил - покръстител на българите бил родственик на св. мъченик княз Боян Български. За покръстването преговарял с папа Николай, но приел Христовата вяра от Изток..
На петата неделя след Възкресение, 18 май, Православната църква ни припомня разговора на Господ Иисус със самарянката. Евангелското четиво..
На 19 май почитаме свети свещеномъченик Патрикий, епископ Пруски (Брусенски) и свети мъченик Калут Египтянин. Свети Патрикий живял през I..