По-добър летен сезон в сравнение с предходната 2022 г., като перспективата е да достигнем нивата на предпандемичната 2019-а. Очакванията на туристическия бранш са да има поне 4,5 млн. лв. приходи в сектора. Съдейки по ранните записвания, има повишен интерес към страната ни, очертава се и завръщането на някои пазари. "Предпоставките за успешен сезон са налице, но не този който би трябвало да имаме, т.е. - устойчив и дългосрочен. Проблемът е, че активният туристически сезон у нас е доста кратък и това е, което ни смущава от години" – каза за Радио България експертът в сферата на туризма Константин Занков:
"Тази година, освен европейските пазари, които са основните за нас, имаме ръст на туристи, спрямо миналата, от Израел и Великобритания. При немския пазар обаче все още има спадове. Изгубихме го по време на пандемията. После се опитахме да го възстановим с едни мерки за чартърни полети и заплащане на седалка. За съжаление това не сработи, тъй като тази програма започна и спря веднага. А немският пазар е много важен за нас. Вярно е, че очакваме повече немски туристи това лято, но в това отношение сме далеч от нивата преди пандемията. Браншът ще се опитва да навакса този отлив с туристи от другите европейски страни, но е важно за сектора да си възвърне напълно немския пазар."
Над 2 милиона българи ще изберат да почиват на българското Черноморие, прогнозира Министерството на туризма. Студената пролет и закъсняващото лято, обаче си казват думата. Хората все още се двоумят кога и дали да правят резервации за летния си отдих:
"Началото на сезона няма да бъде силно. Виждаме че когато е студено и дъждовно, хората дори да искат, не мислят за море. Много им е далечно, въпреки че сме в зората на летния сезон. Това определено показва, че през юни ще има по-ниска заетост. Но като се оправи времето, очакванията са да се увеличат резервациите, което съвсем естествено ще се отрази добре върху пика на сезона, т.е. месеците юли-август" – казва Константин Занков.
Оказва се, че галопиращата инфлация, политическата несигурност и вилнеещата в съседство война, не са в състояние да ни откажат от мечтаната почивка край вълните. И все пак, колко по-скъпа ще бъде почивката на българското Черноморие това лято?
"При отделните сегменти и курорти, хотели и сезони, се наблюдава поскъпване между 15 и 27-28 процента. Но това зависи от хотела, дали е в началото, края или пика на сезона и какво е включено в цената. Потребителят има възможност да резервира ваканция със същите параметри, като брой нощувки, база и изхранване, но просто да премести с няколко дни отдиха си на море, а не както е свикнал, да почива само в активния сезон. Така че, ако иска да запази същия си бюджет, трябва да хване и от междинния сезон. От друга страна, има възможност със същия бюджет, да ползва хотел с малко по-ниска категория. Но повишаването на цените е навсякъде. В Гърция поскъпването е доста по-сериозно. В Турция – също. В България това се отразява и на броя нощувки. Примерно, ако миналата година летовникът е имал 7 нощувки във високия сезон, сега той може да резервира 6 в този сезон или да промени параметрите на ваканциите си" – каза в заключение Константин Занков.
Снимки: БГНЕС-архив
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..
Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..