Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

България се рекламира като дестинация за културен и винен туризъм на World Travel Market в Лондон

Снимка: bgtourism.bg

България се представя като целогодишна дестинация за туризъм на 43-то издание на Международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което се провежда от 6 до 8 ноември 2023 г. в Лондон.

Тази година българският туризъм се представя с щанд на площ от над 304 кв.м. в зала Европа, съобщава bgtourism.bg. Наред с Министерството на туризма, участие са заявили 23 представители от туристическия ни сектор. Акцентът ще падне върху културно-историческото наследство на България, което ще бъде представено чрез оборудване за виртуална реалност и богато VR съдържание на български и на английски език. Посетителите ще се запознаят със средновековния шедьовър Боянска църква, Хераклея Синтика, Царевград на Асеневци, Самоводската чаршия на Търново, Магията на пещера Магурата, Античната Вила Армира и пр.


Предвидени са и презентации с дегустации на подбрани български вина. Гостите на щанда ни ще се запознаят с възможностите за винено-кулинарен туризъм в Североизточна България, Тракийската низина и Розовата долина, Южен Сакар, Долината на Струма, Западна и Централна Дунавска равнина. Всеки от районите ще бъде представен с качествено, типично за тероара вино, както и чрез картите им, онагледяващи винените маршрути и свързаните туристически атракции и специфики.

Презентациите ще се проведат от 12:00 ч. и от 15:00 ч. на българския щанд N6-210 във всеки от трите дни на изложението.

World Travel Market (WTM) е най-голямата борса за професионалисти в туристическата индустрия и второто по големина в света туристическо изложение след ITB – Берлин. През 2022 г. над 35 800 професионалисти от туристическата индустрия са посетили изложението. Очаква се тази година интересът да е още по-голям.

Съставил: Венета Николова

Снимки: Министерство на туризма, bgtourism.bg

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

На прага на снежния сезон – ще надскочи ли туризмът ни нивата от Зима 2025

Туристическият сектор в България отбелязва ръстове в последните години, както в летния, така и в зимния сезон. По данни на ресорното министерство до началото на октомври българските граждани, посетили туристически дестинации в страната, са били 1 млн...

публикувано на 17.10.25 в 09:10

От Родопите до Стара планина – конният туризъм е скритото богатство на България

Конните преходи са нестандартен начин човек да опознае България. Маршрутите често преминават през места, недостъпни за масовия турист и са наситени с приключения и културни преживявания. Седмица на кон у нас струва между 1200 и 1500 евро – с..

публикувано на 06.10.25 в 10:35

Пловдив с нова атракция – античен воден часовник отмерва времето на Сахат тепе

На върха на Сахат тепе в Пловдив тези дни бе открит възстановеният по антични образци воден часовник – клепсидра. Единственият монтиран на открито у нас часовник от този тип се превърна в най-новата атракция на града.  Репликата на клепсидрата е..

публикувано на 05.10.25 в 09:10