След дългогодишна разруха, един от емблематичните мостове, строени от майстора зидар Кольо Фичето, е готов отново да посреща туристи.
Беленският мост е построен над река Янтра през 1865 - 1867 г. по нареждане на валията на Дунавския вилает Мидхат паша. Изграждането на съоръжението се налага заради новото шосе, минаващо над река Янтра при Бяла, което свързвало главния град на Дунавският вилает – Русе, със столицата на Османската империя – Цариград.

За построяването му полският инженер Людмил Рола, който бил на служба при Мидхат паша, поискал 3 милиона гроша, а Колю Фичето, най-известният възрожденски майстор строител, се наел да го изгради за 700 000 гроша.

Мостът днес е възвърнал изцяло автентичния си облик, като са възстановени и известните скулптури на нимфа, грифон, лъв и лебед. Точно до него е разположен иновативен изложбен център, в който посетителите ще могат да се запознаят с живота на именития роден майстор Уста Кольо Фичето. Не пропускайте да се качите и на втория етаж, откъдето се разкрива изключителна гледка към моста и река Янтра.
Официалното откриване на обновения мост ще се състои на 23 август.

В сърцето на Северна България попадаме на Деветашкото плато. Тук сякаш природата се е забавила, за да покаже суровата си красота – дълбоки каньони и пропасти, водопади, които се спускат през варовикови каскади и спиращи дъха гледки... Най-известната..
В полите на Пирин, сред лозя и стари каменни къщи, времето сякаш е натиснало спирачки. В петричкото село Капатово попадаме на необичайно място – Музей за ретро автомобили, където историята оживява на четири колела. Тук са представени над 60 стари коли..
В едно малко село, скрито в сърцето на Деветашкото плато, животът ври и кипи с енергия, която предизвиква възхита. Село Кърпачево се е превърнало в символ на това как хората, обединени от обща цел, могат да обърнат демографските тенденции и да съживят..
В сърцето на Северна България попадаме на Деветашкото плато. Тук сякаш природата се е забавила, за да покаже суровата си красота – дълбоки каньони и..