Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.Японският производител на двигатели, мотоциклети и моторни превозни средства "Кавазаки Мотърс" обяви стратегическо партньорство с българския производител на граждански безпилотни летателни апарати "Дронамикс". Компаниите ще разработват аеро-бутални..
"Освен с използване на еврофондовете, ускоряване на развитието на ключови инфраструктурни обекти може да се постигне чрез механизмите на концесията. Това е инструмент, който Европейската комисия поощрява." Това заяви вицепремиерът и министър на..
До края на годината се очакват второто и третото плащане по Плана за възстановяване и устойчивост, потвърди заместник-министърът на финансите Методи Методиев. Той участва в заседание на бюджетната комисия в парламента, на което бе одобрена..
Близо 170 представители на германския бизнес, експерти, представители на институции и дипломатически мисии се включиха в икономическия форум "Румъния и..