По повод 124 години от пускането на първия трамвай в София на 14 януари 1901г., Столичният електротранспорт и Общинското предприятие "Туризъм" (Visit Sofia) организират безплатна разходка с ретро трамвай. По време на обиколката пътниците ще научат интересни факти за историята на първия трамвай в София, трамвайното движение и както и за местата и обектите, през които се преминава. По време на пътешествието из столицата, ще звучи и популярната за онова време шлагерна музика.
Началната спирка е надлез "Надежда", а часът на тръгване - 15:00 ч./ 16:00 ч. / 17:00 ч. / 18:00 часа. Продължителността на маршрута е 30 минути. Крайна спирка е пл. "Журналист“", с час на тръгване - 15:30 ч. / 16:30 ч. / 17:30 ч. / 18:30 ч.
Трамваят ще спира на всяка спирка от маршрута. Не е необходимо предварително записване.
Столичната община припомня, че на 1 януари (по стар стил 14 януари) 1901 г. в 10:30 ч. тръгва първият електрически трамвай в София. На церемония, в присъствието на тогавашния столичен кмет Христо Попов, по маршрут от гарата до площад "Славейков", тръгва първият вагон, накичен с цветя. Дотогава едно от най-разпространените превозни средства са конските омнибуси към околните села – Банкя, Княжево и Горна баня.
Важно място за изградената преди 124г. градска железопътна мрежа е Градската градина, опасана от всички страни с трамвайни линии.
Проектът е на германския инженер Клингенберг, а София е една от първите европейски столици с електрифициран градски транспорт. Трамвайната мрежа е стигала до кварталите "Княжево", "Павлово", "Красно село" и "Подуяне", които по онова време са били села в околностите на столицата. Трамвайната мрежа била с обща дължина от 23 км, съставена от шест линии.
Първите мотриси били в зелен цвят и наброявали общо 24 коли и ремаркета, доставени от Белгия. Не е имало спирки и трамваят е спирал само при знак от някой пасажер да слезе или да се качи. По-късно софиянци вече можели да се возят до "Подуяне", по "Пиротска" до църквата "Св. Никола" и до "Княжево".
Днес в града има над 200 км релсови трамвайни линии (единичен коловоз), а една от най-интересните и романтични спирки е "Вишнева", в близост до БНР.
Сезон с повече туристи и засилен интерес към България – това очакват членовете на Националния борд по туризъм през това лято. "Всички необходими предпоставки са налице от гледна точка на климата, подготовка от страна на инвеститорите и управляващите..
Една азбука, едно послание към Европа и много хипотези – глаголицата е ключ към нашето наследство и национална идентичност. По повод 1170-годишнината от създаването ѝ се пренасяме назад във времето и по-точно през IX век, когато Солунските братя –..
"Ограничено е правото на децата на образование и правото на възрастните на достъп до работното място". Това пише в позиция на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България по повод продължаващата трети ден ефективна стачка на..
Една азбука, едно послание към Европа и много хипотези – глаголицата е ключ към нашето наследство и национална идентичност. По повод 1170-годишнината от..
Трети пореден ден София ще остане без наземен транспорт, съобщи на фейсбук страницата си Центърът за градска мобилност. След няколкочасова среща със..
Служители на ТЕЦ "Марица изток 2", членуващи в КНСБ и КТ "Подкрепа", излязоха на мълчалив протест в знак на солидарност със служителите на Българското..