Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Група JazzBoree с авторска версия на "Росни ми, росни, Росице"

Снимка: YouTube

Група JazzBoree продължава линията на смесване на български фолклор с изразни средства, характерни за джаза. Музикантите от формацията откриват пресечната точка между фолклор и джаз именно в свободата на интерпретация – точно това чуваме и в новата им песен "Росни ми, росни, Росице". Тя е много популярна народна песен, което е нетипично за JazzBoree – потвърждава го Савина, певицата в групата и човекът, който предлага заглавия, от които останалите подбират по какво да работят:


"Аз бягам от много познати песни, защото те носят и своята сила. И човек трябва да има много смелост, за да изпълни някоя позната песен, защото той бива сравняван с други изпълнители. Много се притеснявах да я направим, но момчетата много я харесаха. Наистина не очаквах да стане толкова красива и толкова гальовна тази песен – просто Борис, докосвайки пианото, носи хармонията в душата си. Това е най-доброто, което сме направили до този момент!"

"Росни ми, росни, Росице" е петата песен на JazzBoree; предстои работа по още три нови песни, след което се очаква да излезе дебютния албум на групата.

Редактор: Диляна Трачева

Снимки: YouTube, Facebook/ JazzBoree 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Кадър от филма „Момчето си отива“

"Хора и улици" от култовия филм "Момчето си отива"

Снимки: ubc-bg.com, архив, Facebook/ Подкаст "Филмотечно"

публикувано на 21.11.25 в 16:10

"Седни до мен, приятелю" – Стефан Димитров и Стефан Диомов на една сцена

"Такъв е животът" – под това мото ще премине концертът на 19 ноември, в който композиторът Стефан Димитров събира на една сцена легендарни имена като Богдана Карадочева, Михаил Белчев, Братя Аргирови, Мими Николова, Дони, редом до млади, но вече..

публикувано на 19.11.25 в 08:35

Емануил Иванов за музиката на Дебюси и предизвикателствата пред пианистите в XXI век

"Всеки прелюд на Дебюси е един съвършен музикален свят" – така пианистът Емануил Иванов отговаря на въпроса за любимата си част от музикалната програма, която подготвя за публиката в София. По прелюдиите на Клод Дебюси работи още от дете, а сега за..

публикувано на 17.11.25 в 12:15