В момента опашката на кръстовището на двата булеварда достига дължина от 500 метра в пиковите часове, а времето за преминаване през него може да достигне 20 минути. Според изчисления на общината, след реализацията на проекта, дължината на опашката от автомобили в пикови часове ще достига максимум 30 метра.
По думите на проектанта на фирмата – изпълнител на проекта досегашният проблем са били осемте фази на преминаване на това кръстовище. При изграждането има светофарна уредба, която ще работи на две фази. Спирките ще бъдат изместени, няма да бъдат на самото кръстовище отгоре, велоалеята ще остане по бул. „България”, като ще преминава през подлеза. Велоалеята ще премине през подлеза, защото иначе се създава риск от дясно завиващите автомобили, тъй като велосипедистите се движат със скорост 30 км в час, допълни главният архитект на Столичната община Петър Диков.
В подлеза на кръстовището ще бъде изградена и метростанция. Ще бъдат изсечени около 70 дървета и 600 храста, като на тяхно място ще бъдат засадени 478 дървета и 3000 храста и жив плет. В момента се водят преговори с фирма част от големите дървета да бъдат изскубани от земята и да бъдат възстановени след изграждането на проекта.
Предвидено е, строителните работи да започнат към края на тази година. Изпълнението на проекта бе забавено от нефинализирани градоустройствени процедури, както и някои допълнителни промени в проекта за кръстовището и в проекта за метростанцията.
Чуйте какво каза за трудностите, които съпътстват този проект, заместник-кметът на София Любомир Христов.
Стикерите за преминат технически преглед на автомобилите ще бъдат заменени от техен електронен аналог. Проектът за промени в наредбата е публикуван за обществено обсъждане, съобщават от транспортното министерство. Измененията идват след окончателното становище на Върховния административен съд, който отмени издаването на физически стикери на..
Протест под наслов: "Защита и подкрепа на българското производство" на 38 земеделски организации се провежда в този момент пред сградата на Европейския парламент в София. Протестиращите настояват за повече прозрачност, справедливост, и работещи правила, както и за "премахване на дискриминационните механизми при подпомагането на сектора", обясни Димитър..
Два часа остана в прокуратурата заместник-кметът по екология на столицата Надежда Бобчева, а след излизането си обясни, че има забрана да разгласява за какво е било питана. Бобчева се яви в държавното обвинение тази сутрин около 9 часа, а вчера беше разпитан и директорът на завода за боклук в София Николай Савов. От думите ѝ стана ясно,..
Извозват се 60-70% от отпадъците в засегнатите райони "Люлин" и "Красно село", а в следващата седмица се очаква да станат 100%. Това каза столичният кмет Васил Терзиев в ефира на Нова телевизия по повод кризата с отпадъците в двата столични района. Към момента на терен работят 5-6 камиона, а до няколко дни ще станат 10, посочи кметът. Той..
Граждани излизат на протест в защита на Боянското блато, м. Гърдова глава. Събитието ще се състои днес от 18.30 ч. в кв. "Бояна". Поводът за недоволството е стартиране на строителни дейности в района на водния обект, които създават опасност от наводнения. Според протестиращите, институциите отказват да изпълнят задълженията си и пропускат да констатират..
Банките очакват по-значително увеличение на депозитите на домакинствата, като от получените балансови оценки може да се предположи, че това ще се случи предимно в национална валута. Възможно обяснение за подобно мнение е, че физическите лица ще се възползват от оставащото време до официалното въвеждане на еврото като официална валута, за да внесат в..
Боклукът няма политически цвят и не могат да се извадят положителни резултати. Боклукът е замърсяване и замърсяването води до замърсяване в политическата среда. Предложихме държавата да се намеси с техника и решение ако е необходимо, решение да се преодолее моментната ситуация. Това заяви премиерът Росен Желязков, който разговаря с кмета на..