Всъщност Искра Благоева играе с установените норми в света на жените: блестящи псевдо-сваровски приспособления, пухчета, аксесоари и приспособления от пазара на красотата. Но какво стои зад всичко това? Усещането за престореност и нестабилност. Червени завеси, розов неон, въдица камшик и всякакви странни обекти, сред които човек би трябвало да се почувства тревожно. Искра Благоева се занимава с проблемите на клишетата спрямо жените и установените норми в това какво трябва да правят и консумират.
Искра Благоева завършва Университетът за приложни изкуства във Виена, участва в международни проекти, изложби и стипендии, но връщайки се отново в България, започва да се интересува от темата за "остатъчния патриархат" в половите отношения на Балканите.
Според нея жените, макар и успешни, работещи и чудесно реализирани, все още, влизайки в дома си, служат на модела на подчиняване на мъжете си и ролята на субекти, на които някой друг трябва да казва какви избори да правят. Освен на визуална ефектност и глем атмосфера, Искра Благоева прави намеци и препратки (и чрез текстове) към усещането за престореност на света, нестабилността му и празнотата, която се крие зад привидно "типично женските" стоки, в мрежата на които голяма част от жените биват "приспивани".
Never Forever натрапчиво внедрява хленча по обещанията за вечна любов, обещанията за сбъдване на мечтите за щастие, красота и младост, а червената завеса, в която сме е образът на женския цикъл, който също определя "годността" и работоспособността на жените.
"Never Forever" можете да видите до 28-ми февруари в Института за съвременно изкуство.
Повече за значенията, идеите и почерка на Искра Благоева, чуйте в интервюто на Юлия Владимирова с артистката.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..