Пчелите имат силата да изменят и да влияят върху околната среда. Подобна задача стои в основата на цялостната концепция на кампанията „На пчелите с любов”. Събитията в рамките й ще информират, разказват, обучават, проучват, ще са намесват в градските пространства, ще се движат по периферията на града, ще се стремят към по-добрия пример.
Пчелите имат значителна роля в поддържането на биологичното разнообразие и екологичното равновесие. Кампанията "На пчелите с любов" е фокусирана върху това да редуцира смъртността, причинена от погрешна човешка дейност. В кампанията са включени много градски събития, обучителни семинари и срещи, в които и по-малките, а и възрастните да разберат важността на новите процеси в градския живот и значението да се консумира мед от български производители.
Кампанията „На пчелите с любов” е фокусирана върху това да редуцира за смъртността, причинена от погрешни човешка дейност. Установено е, че в България попадат неподходящи за околната среда вещества за растителна обработка, ГМО, антибиотици, които са изключително вредни за пчелите. В опозиция на това наблюдение е фактът, че релефът и огромното растително разнообразие на страната създават условия, почти без аналог в Европа, за отглеждането на пчелни семейства на доста голяма част от територията на страната.
В края на 2006 г. в докладите на ЕС се описва „синдром на разрушената пчелна колония” (СРПК) по-популярен като „синдром на празния кошер”. Терминът, придобил разтегливо тълкуване, се появява вследствие на редица наблюдения, изследвания и официални доклади, които, най-общо, показват рязко оредяване на кошерите и пчелните семейства.
В аудиото ще чуете за акцията "21 грама злато" , която е насочена към премахването на опаковъчните медчета в заведенията и заменянето им с буркани с български качествен мед. Целта е заведенията да започнат да купуват мед директно от български производители. Освен това именно "Пчелите с любов" бившата полицейска кабинка на ул. „Ангел Кънчев“ и бул. „Патриарх Евтимий“ беше изцяло преобразена в кошер от групата Destructive Creation.
Нашият екип ви пожелава, когато ходите "в кошера" да консумирате освен бира, така и вкусен български медец.
А сега - чуйте сладките приказки между Петя Чалъкова от сдружение "Щипка" - един от основните организатори на кампанията - и Юлия Владимирова.
Коментатори във "Форум" тази седмица са двама политолози - Светлин Тачев и Атанас Радев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията - "ДПС - Ново начало" няма да издига нито председател, нито заместник-председател..
По случай Щедрия вторник, Българската болнична асоциация организира кампания по кръводаряване. Инициативата е съвместна с Националния и регионалните кръвни центрове от страната, и с партньорството на фондация BCause. До 5 декември болниците, които участват в кампанията са МБАЛ „Света София“, София; МБАЛ Хигия, Пазарджик; МБАЛ „Света Каридад“, Пловдив,..
Най-трудно намират работа хората, които нямат опит и тепърва стартират кариерата си. Често те имат погрешни очаквания, каза пред Радио София комуникационният мениджърЕмил Томов. „Виждам демонстрация на по-достъпен висок стандарт, който понякога хората без опит очакват, че се придобива прекалено бързо. Мислят, че още започвайки първата си..
В рамките на кампанията на на Фондация BCause #ЩедриятВторник, Фондация "Глобални библиотеки България" организира акция през днешния ден за събиране на книги, които ще достигнат до библиотеки в малките населени места. “Нашият призив е в рамките на деня, но може и един-два дни след това, който се чувства ангажиран с каузата на четенето и грамотността,..
Пазарът на труда на национално ниво остава без значителни промени, сочат новопубликуваните данни за регистрираната в бюрата по труда безработицата през 2023 г. В общините текат различни процеси, като данните показват запазване на много големите разлики между силните регионални икономики и по-слабо развитите части на страната. Забелязва се..