През 2016 година се очакват над 1 300 сигнала на потребители в Европейския потребителски център. През миналата година жалбите са били около 1 000, а през 2008 година - само 80. Това не винаги означава, че търговците не спазват правилата, а че потребителите търсят правата си, коментира в "Радиоприемница" Игнат Арсенов - директор на центъра.
Най-честите съвети, които дават на потребители от ЕПЦ в София са свързани с пътуване, тъй като се ползват услугите на чужди търговци. Типични примери са закъснели полети или изгубен багаж. Друг проблем, с които потребители се обръщат към ЕПЦ е прекратяване на онлайн договори при пазаруване. Средата на пазаруване в интернет се подобрява, тъй като има практика към потребителска култура, анализира Игнат Арсенов - директор на Европейския потребителски център в София.
Мониторингът на онлайн търговията, който прави Комисията за защита на потребителите отчита, че се използват заблуждаващи стратегии. Дни преди намаленията, търговците вдигат изкуствено цената на дадена стока. Надеждността на търговеца в интернет е възможността за контакт, съпътстващите разходи, правила за връщане на стоката - тези съвети даде в "Радиоприемница" Димитър Маргаритов - председател на КЗП.
В навечерието на декемврийските празници, КЗП проверява временните търговски обекти. В момента върви превантивна кампания за готовността на хотелите, заведенията и ски зоните за зимния сезон. Следи се за коректна информация в менютата, категоризация на хотелите и унифицирана информация за степента на сложност на ски пистите.
През последните години в КЗП са постъпили над 20 хиляди жалби и сигнала от потребители, което означава, че не се подминават случаите на нелоялни търговски практики. Най-много /35%/ са сигналите в областта на телекомуникациите, рекламации на битова техника /25 %/, срещу електро и ВиК оператори и топлофикационните дружества /15 на сто/.
В четвъртък водещият на предаването "Форум" Константин Лавсов продължи темата за вдигането на цените на куриерските услуги, които коментира заедно с Елена Дариева и Светослав Живков, който се включи по телефона. Сред останалите теми, които ги провокираха бяха: Български пощи като възможна или невъзможна алтернатива на куриерските услуги у нас;..
Всички сме запознати с това какво е киберсигурността, но знаем ли наистина, как да се пазим в интернет пространството, какво е кибер хигиена и как да се отървем от телефонния спам, който ни залива. “Кибер хигиената като част от киберсигурността е изключително важна, тъй като в днешно време споделяме доста информация за нас самите, трябва да сме..
Втори бойкот на търговските вериги се провежда у нас днес, след като първата акция, състояла се на 13 февруари, постигна задоволителни резултати. С очакванията да се надминат тези от първия бойкот, организаторите на инициативата, призовават за още по-мащабно участие в нея. В края на януари република Хърватия бе първата страна, която даде израз на..
Историите на известните се обединяват в Национална кампания "Насилието обича мълчанието" . Инициативата в подкрепа на жертвите на насилие е организирана от фондация "Не мигайте пред българското кино" и Nо Blink , с финансовата подкрепа на Министерството на младежта и спорта. Идеята е вдъхновена от филма "Диада" и протича в две..
За радост на най-запалените си почитатели, джазменът Боби Вълчев съобщи датите на своите нови концерти на свещи през тази година. "Вече обявихме датите за градовете Бургас - 14 юни , Варна - 20 юни и Пловдив - 4 август. Това, което се случи миналата година в Античния театър в Пловдив, тази година ще бъде факт и в други градове, за..
Новият проект за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2025 г. е с 65 млн. лв. по-малко от предвидените пари от служебното правителство. Предложението на кабинета “Желязков” е НЗОК да разполага с малко над 9 млрд. и 452 млн. лв . Най-големи ще бъдат разликите в парите за болничната помощ, изплащането на лекарствени продукти и..