Потърсихме главния архитект на София с подробности за самата наредба. Разговаряхме и с Ангел Станчев - председател на Българската асоциация за външна реклама, от където пък приветстват новата наредба.
Свързахме се и с Байко Байков, за да разберем защо Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти е категорично против наредбата да бъде приета.
Арх. Здравко Здравков обясни, че наредбата предизвиква сериозен дебат, но крайната цел е да бъде намалена визуалната комуникация, която включва много рекламни елементи в града. "Работи се в няколко посоки, едната от които включва увеличаване на разстоянието между отделните рекламни елементи. На отделни градски булеварди разстоянието ще се увеличи от 50 на 100 метра, на главните почти тройно. Целта е намаляване на визуалния шум и регламентиране на новопоявилите се LED дисплеи в града, които заменят стационарните билборди", каза арх. Здравков.
Новата наредба предвижда изцяло забрана на рекламата в първа зона. Зона 1 е ограничена в територията бул. "Цар Освободител", ул. "19 февруари", ул. "Московска", ул. "Малко Търново", бул. "Княз Дондуков", площадни пространства, включително тяхната рамка. Това са площадите "Независимост", "Атанас Буров", "Народно събрание", "Александър Батенберг" и пл. "Паметник Васил Левски", както и бул. "Цар Освободител" в участъка от пл. "Народно събрание" до бул. "Васил Левски".
От Българската асоциация за външна реклама са категорични, че наредбата трябва да бъде приета.
"Ние се отнасяме положително към всичко, което се прави в момента, защото трябва да има някакъв ред в града. Имаме дребни забележки, но сме категорични, че тази наредба трябва да се приеме в този ѝ вид. Има доста добри неща, които ще изиграят добра регулация за пазара за външна реклама. Наложително е да се приеме и мисля, че е добре за града. Не мисля, че бизнесът ще бъде ощетен от новата наредба", каза пред Радио София Ангел Станчев - председател на Асоциацията.
Търговците и рекламодателите обаче изразяват доста негативни позиции относно наредбата.
"Нашата асоциация излезе с писмено становище веднага, след като се запознахме с предложението и ние сме против подобна регулация. Това ще ощети нашите клиенти и туроператори като цяло, защото търговските обекти изпълняват търговска функция и витрините като елементи от тази търговска дейност са натоварени с това, да идентифицират самия търговец и продуктите, които той предлага", каза председателят на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Байко Байков.
Сред изразилите негативни становища са и Сдружението за модерна търговия, в което членуват големите търговски вериги, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки и Асоциацията на застрахователните брокери. Освен това, живеещите в идеалния център столичани също изпитват недоволство, защото няма да могат да отдават фасадите, покривите или калканите на сградите за рекламни цели.
Главният архитект обаче е категоричен, че няма да бъдат допускани сериозни промени в текстовете и ще се търси баланс. Той обаче е категоричен, че София повече не може да прилича на битпазар.
Ако и вие имате конкретен случай, свързан с институциите в София и не знаете към кого да се обърнете, потърсете ни във фейсбук страницата на Радио София, на имейл glas@bnr.bg или на телефон 02/ 9336 200. Не забраявйте да оставите вашето име и телефон за контакт. Ние ще се свържем с вас.
Във вторник, темите от деня в предаването "Форум“, коментира Милен Керемедчиев - дипломат, бивш заместник-министър на икономиката и на външните работи. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Бюджет 2026 – прогнозите и очакванията - Провалената среща Тръмп-Путин в Будапеща - Американските санкции над "Лукойл" и "Роснефт" -..
Половината приемни деца са ставали обект на клюки в квартала, а 57% от приемните деца са третирани като "различни" в училище. Това сочат данните на Националната асоциация за приемна грижа, която проведе първото по рода си национално непредставително проучване за отношението към децата в приемна грижа през погледа на техните приемни родители...
Або е писател, редактор и преводач, живял на четири континента, в много градове, учил и преподавал във Великобритания. След престой в Перу като студент, той пише дебютния си пътепис “Поводи за връщане“. Освен това, превежда произведения на световни автори като Джордж Оруел и Брайън Кокс, като така допринася за диалога между културите. Неговата..
Една четвърт (25%) от българите спестяват, като за една година броят на спестяващите граждани се е увеличил с над 170 хил. души – това показва проучване на "Тренд" за навиците ни на спестяване, по поръчка на Експертния клуб за икономика и политика. Най-много спестяваме за спешни случаи и инциденти - 64% от запитаните са отговорили така. Близо..
Първо издание на инициативата Философска закуска за възрастни, на тема "Страхът на родителите " ще се проведе на 30-ти октомври във Френския културен институт. Френската поредица “Философски закуски“ е на детската писателка Брижит Лабе и двама преподаватели в Сорбоната. Т я е предназначена за деца в начална училищна и..
Европейските санкции срещу Русия и Беларус достигнаха организирания туризъм. С 19-ия пакет от ограничителни мерки, ЕС наложи пълна забрана на туроператорите да предоставят всякакви търговски услуги за пътувания до тези две страни. Това включва не само пакети, но и спомагателни услуги като визова помощ или продажба на билети, а наказанията за..
Днес ще бъде показан третият филм от късометражната поредица "В капана на зависимостта". След филмите "Дрога" и "Агресия", посветени на превенцията и противодействието на значими социални проблеми, с премиерна прожекция в Сити Марк Арт Център ще можем да видим филма "Хазарт". Филмовият проект е част от инициативите на МКБППМН-СО Район..