Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Венцислав Костов:

Регулирането на достъпа от самите потребители е бъдещето на социалните мрежи

Рекламата в социалните мрежи се превърна в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми през последните години. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени я превърнаха в предпочитан рекламен инструмент.

Венцислав Костов е една от основните фигури в онлайн рекламата у нас. Той е управител и основател на българското представителство на международна медийна рекламна мрежа, която е официален партньор по продажбите на реклама в България за много от социалните мрежи, включително Facebook и LinkedIn.

България е доста напред в световен мащаб от гледна точка на навлизане на социалните мрежи и в това отношение е много близо до западните страни. Над 70 процента от всички българи ползват социални мрежи. При такова голямо покритие се получава достъп за маркетингово таргетиране до 80-90 процента от платежоспособните потребители чрез този тип медии.

Венцислав КостовРекламата в социалните мрежи има своята специфика. Тя използва рекламни формати, които наподобяват потребителското съдържание. Поради това тя е много мощна и заобикаля известни предразсъдъци като традиционната реклама. Възниква, обаче, въпросът до каква степен това трябва да се експлоатира и как да бъдат защитени потребителите. Този вид реклама подлежи на същия контрол, какъвто се налага и върху потребителското съдържание. Платформите за реклама в социалните мрежи много често могат да блокират реклами, които са със съмнително съдържание, неотговарящо на обявената политиката. Затова и Венцислав Костов съветва рекламодателите да се обръщат към консултант, за да са сигурни, че съдържанието на рекламите, които ще публикуват, ще отговаря на политиката на дадената социална мрежа.

За всички е ясно, че социалните мрежи разполагат с много информация за потребителите, като те не я споделят в "прав текст" с рекламодателите, но могат да ги насочват към определените социодемографски групи. Това е основен фактор за доброто тясно таргетиране - фундаментален принцип в съвременното рекламиране.

Хубавото в социалните мрежи е, че имат функционалности, чрез които потребителите все по-лесно успяват да контролират съдържанието, което публикуват, и да регулират точните хора, които да имат достъп до това съдържание, което е бъдещето на социалните мрежи, изтъкна в заключение Венцислав Костов. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За 14-и път отличиха дамите в конкурса "За жените в науката"

"За жените в науката“ са едни от най-реномираните ежегодни отличия в научната общност в България. Те предоставят финансова подкрепа на млади жени учени. Целта е да бъдат подкрепени техните научноизследователски кариери и да ги вдъхновят да разкрият целия си научен потенциал. Тази година бяха наградени три дами с по 5000 евро за техните научни..

публикувано на 23.12.24 в 18:17

Защо изпадаме в депресия около празниците и как да не се поддаваме на мрачни мисли

Защо изпадаме в депресия около празниците и как да не се поддаваме на мрачни мисли? Как да прекараме топли и уютни дни с близки? На тези въпроси пред Радио София отговаря психологът и семеен терапевт Михаела Ангелова. "От една страна есента и зимата са предпоставка за развиване повече на депресивните състояния и от друга страна – този наш..

публикувано на 23.12.24 в 17:31

GoodVibesPuzzle всеки месец подкрепя различна кауза

GoodVibesPuzzle e инициатива, която всеки месец ще помага на различни благотворителни каузи, а отправно място за събиране на средства са столични барове. Зад идеята стои Камеа Колева. "Сега събрах смелост за това, че може да се случва нещо по-добро и единственият вариант е да се действа. Всички можем да бъдем част от цялото това нещо и наистина да..

публикувано на 23.12.24 в 16:07

"Операция: Плюшено Мече" успя да събере 12 000 коледни подаръка за деца и семейства в нужда

Сдружение "Операция: Плюшено Мече” е в основата на една от най-големите коледни кампании, която подпомага деца и младежи, лишени от родителски грижи, в риск, с увреждания и от социално слаби семейства в България. Най-мащабната сред инициативите на сдружението е "Операция: Плюшено Мече”, която с помощта на доброволци в цялата страна прави..

публикувано на 23.12.24 в 15:05

Столичният общински съвет избра временен кмет на район "Искър"

Заместник-кметът на район "Искър" Александър Иванов беше избран от Столичния общински съвет за изпълняващ длъжността кмет на района. Досегашният кмет  Ясен Русев беше отстранен от поста, тъй като не е прекратил участието си в търговска фирма. Според Александър Иванов няма належащи проблеми, с които спешно трябва да се справи в района. Според него..

публикувано на 23.12.24 в 14:27
Проф. Владко Панайотов

Проф. Владко Панайотов издаде нова мемоарна книга - “Корона от превратности”

Проф. Владко Панайотов издаде нова мемоарна книга “Корона от превратности” за превратните моменти и срещи в епохата, през която живя и срещата на две хилядолетия през неговия поглед, за музиката и за научната му дейност, разказа той в предаването “Радиокафе”. Проф. Панайотов е учен, политик и общественик, който от години впечатлява с дейността си в..

публикувано на 23.12.24 в 13:47
Една от творбите в изложбата на Любен Димитров - Сирак Скитник

Ретроспективна изложба показва творбите на Любен Димитров

Декоративно-монументалната българска скулптура през ХХ век в творбите на Любен Димитров показва ретроспективна изложба в Националната галерия "Квадрат 500". Изложбата включва седем кавалетни произведения, собственост на Националната галерия, Софийската градска художествена галерия, Художествената галерия в Казанлък и наследниците на художника. Част от..

публикувано на 23.12.24 в 13:14