Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Венцислав Костов:

Регулирането на достъпа от самите потребители е бъдещето на социалните мрежи

Рекламата в социалните мрежи се превърна в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми през последните години. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени я превърнаха в предпочитан рекламен инструмент.

Венцислав Костов е една от основните фигури в онлайн рекламата у нас. Той е управител и основател на българското представителство на международна медийна рекламна мрежа, която е официален партньор по продажбите на реклама в България за много от социалните мрежи, включително Facebook и LinkedIn.

България е доста напред в световен мащаб от гледна точка на навлизане на социалните мрежи и в това отношение е много близо до западните страни. Над 70 процента от всички българи ползват социални мрежи. При такова голямо покритие се получава достъп за маркетингово таргетиране до 80-90 процента от платежоспособните потребители чрез този тип медии.

Венцислав КостовРекламата в социалните мрежи има своята специфика. Тя използва рекламни формати, които наподобяват потребителското съдържание. Поради това тя е много мощна и заобикаля известни предразсъдъци като традиционната реклама. Възниква, обаче, въпросът до каква степен това трябва да се експлоатира и как да бъдат защитени потребителите. Този вид реклама подлежи на същия контрол, какъвто се налага и върху потребителското съдържание. Платформите за реклама в социалните мрежи много често могат да блокират реклами, които са със съмнително съдържание, неотговарящо на обявената политиката. Затова и Венцислав Костов съветва рекламодателите да се обръщат към консултант, за да са сигурни, че съдържанието на рекламите, които ще публикуват, ще отговаря на политиката на дадената социална мрежа.

За всички е ясно, че социалните мрежи разполагат с много информация за потребителите, като те не я споделят в "прав текст" с рекламодателите, но могат да ги насочват към определените социодемографски групи. Това е основен фактор за доброто тясно таргетиране - фундаментален принцип в съвременното рекламиране.

Хубавото в социалните мрежи е, че имат функционалности, чрез които потребителите все по-лесно успяват да контролират съдържанието, което публикуват, и да регулират точните хора, които да имат достъп до това съдържание, което е бъдещето на социалните мрежи, изтъкна в заключение Венцислав Костов. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Стоил Цицелков

"Форум", 20.11.25: Липсва консенсус за бъдещето на Националната детска болница

В четвъртък гост в коментарното предаване “Форум” е Стоил Цицелков, социален и културен антрополог, от "Обединение Честни избори" (ОЧИ).Заедно с водещата на предаването Елена Пъневска, той коментира следните теми: протести в София и във Варна в защита на варненския кмет Благомир Коцев, на зам-кмета на София Никола Барбутов и останалите задържани..

публикувано на 20.11.25 в 19:33
Симеон Карпузов

Симеон Карпузов е победителят в конкурса "Млад предприемач в науката 2025“

Симеон Карпузов, изследовател в институт GATE, е победителят в конкурса "Млад предприемач в науката 2025“. Наградите бяха връчени по време на форума „Европейски ден на предприемача“, който се проведе на 20 ноември и зад който стоят усилията на Центъра за трансфер на технологии към Научноизследователския сектор на СУ "Св. Климент Охридски" и..

публикувано на 20.11.25 в 18:07
Васил Терзиев

Васил Терзиев представя годишния отчет на Столична община за втората година от своя мандат

Кметът Васил Терзиев ще представи днес годишния отчет на Столичната община за 2025 г. - втората година от своя мандат. В присъствието на екипа на общината, ключови партньори, граждански и браншови организации и представители на медиите, той и заместник-кметовете ще обобщят резултатите от реализираните политики на специално събитие с тематични..

публикувано на 20.11.25 в 17:25

Сцена "Централни хали" посреща с интересни събития деца и възрастни

Сцена “Централни хали“ стартира през юни 2024 г. и досега има над 800 събития. М ениджърът на Централните софийски хали Драгомир Димитров открои два устойчиви проекта за тази седмица - " Роди се звезда“ и “Код превенция“. “Идеята на всеки от тях е да дава възможности на хората да се информират или изявяват.  “Роди се звезда" е съвместен..

публикувано на 20.11.25 в 16:32

За четирима от всеки петима българи преходът не е свършил

За четирима от всеки петима българи преходът не е свършил, а демокрацията у нас още не е истинска. 60% от анкетираните пък приемат твърдения, че нямаме реален пазар и че тайните служби от миналото продължават да определят живота ни . Данните са от независим сондаж на агенция "Мяра". Наблюденията идват на фона на отбелязаната наскоро 36-годишнина..

публикувано на 20.11.25 в 15:39

В София пристигнаха метро влакове, отговарящи на европейските стандарти

Столицата направи важна стъпка към модернизацията на своя градски транспорт. При пристигането на новите метровлакове, произведени от Škoda Transportation , беше подчертано, че това е продължение на дългогодишната традиция на сътрудничество и доверие между България и Чехия . Новите осем метровагона са част от инвестиционния план на Столична..

публикувано на 20.11.25 в 15:05
Шорттрекът изисква да бъдеш много бърз, но това не гарантира  победата

Деца и тийнейджъри се влюбват в шорттрека със "Скоростта е забавна"

Под мотото "Скоростта е забавна" ще се проведе инициатива за запознаване със спорта шорттрек – бързо пързаляне с кънки на къса писта за деца и тийнейджъри. Организатори е Спортен клуб "Ледени звезди" с президент Биляна Пиронкова. "Това е трето поред събитие, което организира нашият клуб, който е създаден през 1996 година и е първият частен..

публикувано на 20.11.25 в 14:20