Тези данни са резултат от няколко фактора – състоянието на автомобилния парк, на пътната инфраструктура, поведението на участниците в движението. По тези показатели трябва да се сравняваме с най-добрите и да правим подобрения – коментира пред Радио София дългогодишният експерт по пътна безопасност Алекси Кесяков. – А поведението е функция на обучение, тренировки, знания, умения, контрол, култура…
С Решение № 16 на Министерския съвет на Република България от януари 2019 г. е приет интегриран подход „Безопасна система “ с визия нула загинали и тежко ранени за национална политика за постигане на висока степен на безопасност по пътищата , припомни специалистът.
Самите ние трябва да променим отношението си към безопасността на движение, не да разчитаме някой друг да научи децата ни на правилата, допълва още Кесяков. А факторите са взаимосвързани, не могат да се разглеждат отделени. Всички те трябва да са настроени спрямо слабостите на човека, да го подпомагат, да го подсещат, да го предпазват.
Европарламентът в последната си работна седмица прие правила, с които задължава до 3 години (до 2022-ра) производителите да въведат около 30 технологични системи за сигурност както на хората в колата, така и за безопасност на други участници в движението (велосипедисти, пешеходци).
Автомобилостроенето е водещо по отношение на сигурността – въвеждат се непрекъснато нови и нови системи, които предпазват от грешки и от фатални удари. Европейските усилия няма да спрат дотук, убеден е Алекси Кесяков. Ще продължи стремежът за обмен на информация между участниците в движението, автомобилите и пътната инфраструктура.
Чуйте повече по темата.
В края на седмицата анализатори във "Форум" продължават да коментират последните стъпки на български политици в търсене на изход от кризата. Освен продължаващите преговори за редовно правителство, те се спряха на новината за официално полученото от Кирил Петков обвинение на прокуратурата за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова, можем ли..
През започналата 2025 г. общините са изправени пред три големи предизвикателства : 1. Изпълнението на проекти . Те са финансирани по три линии – от Инвестиционната програма, от Плана за възстановяване и устойчивост и от оперативните програми на ЕС. Предстои стартиране на програмата за селските райони; 2. Реформата в системата..
С настъпването на новата 2025 година една от основните храни на българската трапеза - хлябът, отчете ръст в цената си между 20 и 30 на сто. Като причина за ценовия скок се изтъква връщането на 20-те процента ДДС ставка, а според разчетите на Министерство на финансите става ясно, че завишаването на цената е с цел попълването на дупките в новият..
На 1 януари 2025 г. Полша пое председателството на Съвета на ЕС. Основен приоритет пред полското председателство ще е сигурността в Европа, каза пред Радио София посланикът на Република Полша в България Н. Пр. Мачей Шимански. "Хората искат да са сигурни от всякакви заплахи и искат да живеят добре“, посочи той. Н. Пр. Мачей Шимански..
Тя е на световно ниво във всичко, което прави – по талант, по перо, справя се добре и като драматуррг, тя е Елена Телбис – мултифункионален плеймейкър в изкуството. В нейната скромност тя не желае да я наричат драматург, редом с големите имена като Константин Илиев и Стефан Цанев, но дебютът й за спектакъла “Боклук“ печели награда в..
Липсата на приет бюджет и удължителен закон създава сериозни проблеми за небитовите потребители на електроенергия. Няма регламентиран механизъм за компенсиране на свръхвисоките цени, което води до значително напрежение сред предприятията, стана ясно на среща с медиите на работодателските организации и представители на синдикатите...
Трите партии ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН не са достатъчни, за да се стигне до редовно правителство. Нужна е подкрепа от четвърта политическа сила , но тук се отваря поле за спекулациите. Това коментира пред БНР-Радио София политологът Георги Киряков . "Досега най-добре щеше да е, ако всяка страна от преговорите направи отстъпка. Но това не..