Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Страница 13

Дневникът на една софиянка: Боже, моля те, направи ме инфлуенсър!!!

Този вопъл сигурно отправят милиони момичета и момчета навсякъде по света всяка вечер. Най-вероятно се случва и на хора от различни възрасти. Някак си така да се подредят звездите, че да придобият инфлуенсърското звание веднага и завинаги. Тази въпросна известност и влияние изглеждат доста по-достъпни за „обикновените хора“ в социалните мрежи. Ако се снимаш, отправяш послания и си постоянен в това, вече стоиш на крачка от хилядите харесвания и масово одобрение и внимание. 

Дотук добре. Като се замислим и преди, и сега е имало хора, които са известни, защото са известни. И те са давали всичко от себе си, за да получат звездния статут. Участвали са в риалити формати, търсили са правилните известни партньори, събличали са се, обличали са се по странен начин, само и само да се влеят в информационния поток. 

Да влезем в детайл обаче, що е то инфлуенсър и какво прави той/тя, за да бъдат следвани от хиляди последователи. Започнахте да четете една идея по-внимателно, нали?

Е, сега, ако знаехме универсалната форма на инста успеха, Дневникът и аз покрай него, щяхме да бъдем мега инфлуенсъри и да тънем в разкош. За да не ви разочаровам напълно, че съвсем сте си загубили времето в четене досега, ще извадя напред два типа инфлуенсъри, като при втория ще бъда една идея по-описателна. Уточнявам два типа, защото има много и различни хора, които са придобили популярност. Аз лично следвам такива чисти таланти в лицето на някои влогъри, които са ми оправяли милион пъти настроението с невъобразимо доброто си съдържание, че ще съм им фенка до гроб. Локално и глобално. Такъв пример за мен е Кейси Нейстат, благодарение на чийто всекидневен влог и изумителен визуален подход съм се забавлявала и съм опознавала Ню Йорк. 

А когато става дума за известни хора, успешни в професиите си: певци, актьори, тв водещи, модели, които така или иначе трупат фен база, е напълно възможно, това да се пренесе и в социалните им мрежи, и съответно да бъдат и там лидери на мнение. Ако им се отдава, разбира се. Намерят правилния тон на общуване и владеят публиките с представеното съдържание, защото резонно могат и брутално да се излагат.

По-интересно е, когато човек разработи сам социалния си профил и стъпил на тази база, стане интересен за повече хора. Избере точния визуален код, формулира посланията и таргетира успешно. Разбира се, винаги може да бъде русо, слабо момиче, с големи очи, което пуска снимки с хаштагове  #секси, #блонди, #бомба. И аз лично го адмирирам, разнообразието на видовете крепи световния баланс.

Докато всъщност светът на рекламата се е втренчил в инстакуинс и разчита на тях, защото именно те продават най-добре. Чайове са отслабване от слаби момичета, уреди, които много ви трябват в ежедневието: пулверизатор, йонизатор, електрожен, козметика – всякаква за всичко, магическа най-вече… и така схванахте посоката. 

Трябва да отбележим, че тези хора се трудят усърдно. В смисъл снимат се по цял ден, мислят и/или копират послания отвсякъде. Ако са достатъчно умни, имат хора, които да им проверяват правописа и хода на мисълта. 

Знаете, че в Дневника често си разказваме истории, ето ви една такава:

Разговор между инфлунсърки, които след като часове наред сториха, тоест пускаха кратки видеа в инстагарам, които седят 24 часа, и това трябва да се прави всекидневно, защото иначе те няма, (само)снимаха се, накрая едната въздъхна на другата:

- Ох, а пък моят ме моли тази година наистина да си починем…

Другата се включва рязко: 

- Е, да, де, нали ще ходите на Сейшелите?!?

- Да, но той не иска да се снимаме там постоянно, нито него, нито мен… Просто да си седим така. Представяш ли си каква скука?

Аз също обичам да (се) снимам, приятели. Още от малка е така. Спомням си как в 7-и клас с една приятелка, направихме римейк на всички снимка на Спайс гърлс, на които бяхме попаднали, на всяка една от тях, и наподобявайки техните оутфити, дадохме начало на един ужасно дълъг снимачен ден. После изкарахме снимките на хартия и си направихме албумче, което прелиствахме в захлас, като пропускаме набързо снимките, на които сме заспали, размазани и прочие…

Това са напълно нормални неща. Но когато близък човек ти сподели, че иска да си почине от подобен тип поведение, със сигурност трябва да се замислиш докъде си стигнал и за какво…

Първо се развива някаква ексхибиционистична зависимост, от която никой от обкръжението не е длъжен да става част. Второ, с визуална култура и правилните филтри и програми за обработка всеки може да изглежда феноменално за Инста, повтарям всеки, а на живо да го подминават като малка гара.

Трето, няма как да си инфлуенсър цял живот, защото резонно ще бъдеш избутан от другите желаещи на поточната линия. Това е бърза индустрия.

И накрая, в този измислен и подреден от вас свят, е възможно да загубите две от най-важните неща, свързвани с неподправеното щастие, да сте спонтанни и да изживявате момента.

Дали си струва?



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Облачно, в София - до 6 градуса

Времето днес ще се задържи предимно облачно , главно в югоизточните райони с превалявания от дъжд. По-значителни разкъсвания и намаления на облачността ще има над Югозападна България. Ще духа слаб, в Източна България до умерен североизточен вятър. Преобладаващите максимални температури ще бъдат между 4° и 9°, в София - около 6°. Над..

публикувано на 03.12.24 в 07:15

"Форум", 02.12.24: Годишен политически обзор на 2024 г.

В новата седмица в студиото на "Форум" своите коментари по злободневни теми от обществения и политическия живот ще дадат политолозите Светлин Тачев и Атанас Радев. Ето и част от темите, по които ще коментират гостите на Лъчезар Христов: Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията Политиката на..

публикувано на 02.12.24 в 18:40

Посещението при зъболекар - минимум веднъж годишно

Над 96% от децата в България имат минимум по един кариес. Голям е процентът с усложнения заради нелекуван кариес. Това показват резултатите от Националната програма за профилактика на оралните заболявания при деца от 0 до 18 години у нас. Според статистиката 71% от децата до 5-годишна възраст имат кариес на млечните зъби. При подрастващите до 12..

публикувано на 02.12.24 в 17:20

Почистват дъждоприемните шахти по Околовръстното и Южната дъга на София

Над 900 отводнителни съоръжения са почистени за последните два месеца по основни трасета, свързващи града. Това съобщава на сайта си Столичния инспекторат. Целта е да се осигури проводимост на дъждоприемните шахти като се почистват наноси и отпадъци. Процесът се извършва механизирано със специализирана техника в условия на безопасност...

публикувано на 02.12.24 в 16:56
Снимки: Квадрат 500

Мавзолей на демокрацията показват художници от Русия и Испания

Остри въпроси към днешната демокрация задават с/в творби в галерия "Квадрат 500" двама художници с различна националност, но известни със своите провокации и чувствителност по обществено значими явления и събития. Андрей Молодкин (Русия) и Сантяго Сиера (Испания) за пръв път се представят в България. Тяхната съвместна експозиция,..

публикувано на 02.12.24 в 16:24
Доналд Тръмп на финала на предизборната си кампания в Пенсилвания, 3 ноември 2024 г.

Митата върху европейския внос ще се платят от американските потребители

Има още време докато новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп влезе в длъжност в началото на следващата година, но намеренията му дават основание на редица европейски държави да се опасяват от зараждаща се търговска война. Засега за плановете на Тръмп може да се съди по смелите му заявки от предизборната кампания за универсална митническа ставка..

публикувано на 02.12.24 в 16:00
Гергана Иванова

Наградиха най-добрите маркетингови кампании в България

Наградите Effie са известни сред комуникационните експерти, рекламодателите и агенциите в световен мащаб като най-изявеното признание в бранша и награждават всички форми на маркетингови активности, които допринасят за успеха на търговските марки. Организатор на конкурса у нас е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).  Тези награди са..

публикувано на 02.12.24 в 15:35