Институциите са прекалено бавни в изготвянето на регулации за шофирането на електрически тротинетки. Всеки може да чете Закона за движение по пътищата по различен начин и затова те трябва да се забързат в това, което правят. Това каза за БНР Владислав Стоицов от току-що създадена организация за хората, които се движат с тротинетки. Тя е събрала 66 члена за 2 дни, а 90% от тях имат и шофьорски книжки.
„Много организации се занимават с това, всеки казва, че работи, но на практика няма нищо... Тези регулации, които се предлагат, са прекалено рестриктивни и приемането им може да повлияе много негативно на навлизането на тротинетките. Както навлизат бързо, така и бързо ще изчезнат. Трябва да има регулации! Искаме да има регулации, които просто да не са абсолютно рестриктивни, а да създават благоприятна среда за тези тротинетки“, каза още той.
„Това е най-добрият транспорт за големия град. Никой не иска да стигне в офиса с велосипед и изпотен, а да стигне и да започне да работи. Ние сме сметнали, че такъв транспорт харчи около 30 стотинки на 100 км“.
Предлаганите на българския пазар споделени тротинетки са „доста скъпи“, но „конкуренцията ще свали тази цена със сигурност“, убеден е Стоицов.
ЕС има регламент за тротинетките и категоризация, в която са упоменати максимални скорости и т.н., но тя не е приложена в българското законодателство, допълни той.
От Асоциацията предлагат максималната скорост на стандартна тротинетка да бъде около 25 км в час и не по-малко от 10, когато се кара по пътното платно.
"Според нас попадаме в графата на определението за велосипед с допълнителен двигател, защото се използва мускулната сила на човека, а има допълнителен двигател".
Зафир Зарков - зам.-председател на Транспортната комисия в Столичния общински съвет подчерта, че в цяла Европа и по света тротинетките са навлезли първоначално без регламент.
„Това, че това че има глобени всъщност е изцяло в правомощията на „Пътна полиция“, която е органът, който контролира движението по пътищата. По тази причина от Столичната община настояваме час по-скоро да има ясен и точен регламент“, каза той.
Повече по темата вижте и чуйте тук.
Предвидените строително-монтажните работи, свързани с реконструкция на Театър "София" са приключени в срок и продължава работа по оборудването. Няма опасност да бъде загубено европейско финансиране за изпълнението на проекта, съобщават от Столичната община. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 (УО на ОПРР..
Столичната полиция има яснота за около 80% от малолетните и непълнолетни младежи, които извършват противообществени деяния в София, известни като "локали". Това посочва министърът на вътрешните работи Даниел Митов в отговор на депутатски въпрос, публикуван на сайта на Народното събрание, зададен от народния представител Николай Радулов от МЕЧ. При..
Заместник-кметът на София по финанси и здравеопазване Иван Василев ще напусне поста си, след като приключи казуса със смяната на банката, която обслужва общината. Зам.-кметът по финанси и здравеопазване на София Иван Василев подаде оставка Василев обясни, че никой не му е оказвал натиск да подаде оставка: " Решението е лично мое. Няма..
От 1 август до 1 септември 2025 г., организации на производители в сектор „Плодове и зеленчуци“ могат да подават заявления за финансиране на нови оперативни програми по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на България за периода 2023 – 2027 г. Изпълнението на новите оперативни програми ще стартира от 1 януари 2026 г.,..
Печалбата на българската банкова система нараства с 8,7 на сто на годишна база до 1,967 млрд. лева за първите шест месеца на настоящата 2025 година , сочат данните на Българската народна банка. За сравнение - през първото полугодие на миналата година банките отчетоха печалба от 1,81 млрд. лева или със 157,9 млн. лева по-малко спрямо настоящия..
Продължават дейностите по установяване и премахване на нерегламентирано поставени антипаркинг съоръжения на общински площи – скоби, вериги, стълбчета, съобщават от Столичния инспекторат. От началото на годината до сега са демонтирани около 300 неправомерно поставени съоръжения , като само за последния месец те са близо 30...
В разгара на горещата вълна в Европа учени изчислиха, че около 2300 души са загинали в 12 големи европейски града в резултат на екстремните температури, подхранвани от климатичните промени, съобщава БГНЕС. Според климатоложката Фридерике Ото от Имперския колеж в Лондон, тази предварителна оценка има за цел да привлече вниманието и да отправи..