Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Стилиян Запорожанов:

Дигиталният маркетинг "програмира" мисленето на потребителите

Гурутата в дигиталния маркетинг се сблъскват с морална дилема

Добрият маркетинг специалист в дигитална среда трябва да умее да привлече вниманието на потребителя да прочете даден текст или да види определено изображение, като след това предприеме някакво действие, което ще доведе до желания резултат от бизнеса. Защото потребителите в дигиталната среда са по-скоро пасивни, каза пред Радио София специалистът по дигитален маркетинг Стилиян Запорожанов. Маркетингът се гради изцяло на човешката психология и познаване на човешките потребности. Изхождайки от това познание маркетинг специалистите могат да създадат конкретно послание, което да предизвика дадена емоция и да предприеме определено действие.


Стилиян ЗапорожановСоциалните мрежи в момента наистина обединяват хората и дава възможност не само за лесно пазаруване и да приемаме съдържание, което иначе не бихме се сетили да потърсим. Всички социални мрежи работят на заден план с изкуствен интелект, който анализира какво е потребителското поведение и разбира какви са нашите предпочитания. Стилиян Запорожанов препоръча на слушателите да гледат документалния филм "Великият хак", базиран на Брекзит и на президентските избори, които печели Доналд Тръмп. Именно този филм показва как се манипулират рекламите в социалните мрежи, така че потенциалните гласоподаватели да бъдат "облъчени" да вземат конкретно решение.         

Философията на социалните мрежи е, че потребителите искат да се забавляват, да се образоват и да общуват с други хора. Именно тази философия се използва като основа при изработването на рекламни стратегии за отделните потребители. Маркетингът в дигиталната среда трябва да е проактивен и маркетинг специалистите "програмират" хората как да мислят в тази среда. Важен елемент от кампаниите в социалните мрежи е, че до потребителите достигат точните реклами, които може да са важни за тях.

Отправяйки поглед към бъдещето, Стилиян Запорожанов прогнозира преминаване на социалните мрежи във виртуалната реалност. Именно тази среда най-вероятно ще замени сегашните комуникации чрез мобилните устройства. Първите примери в това отношение са продажбите на реални имоти във виртуална среда.

Един важен аспект при създаването на много силни рекламни кампании за големите компании е моралният. В много случаи се създават гениални стратегии, които ще дадат добри резултати, но в полза на брандове, които може да имат неблагоприятно влияние върху хората. Когато един маркетинг специалист достигне високо ниво, той неминуемо се сблъсква с тази дилема.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
ул.

Софийски разкази - Радиоразходка по ул."Гурко"

Ул."Гурко" е мястото на днешната ни радиоразходка: Тя е една от първите урегулирани улици и носи името на този, чиито войски влизат в София в началото на 1878. Какво е била преди това сградата на СГХГ и какво е имало преди на това място, известно сега като ул."Гурко" 1? Къде са били първите сгради на БНБ и на Народното събрание? Какво е имало на..

публикувано на 02.08.25 в 16:00
Н. Образописов

Историята оживява - Никола Образописов, четка първа

Никола Образописов-Консулата е героят на малката ни поредица, с въвеждащи думи от Любомир Николов, уредник в Градския музей на Самоков: "Поради своята колоритност и бунтарство си извоюва прозвището "Консулата". Творчеството му е много разнообразно, не само иконография и стенописи, разнородна личност. В 2019 успяхме да заснемем документален филм за..

публикувано на 02.08.25 в 15:00

Любимец 13 и адресите на любовта му

Първата любов на Карамитев се поболява от раздялата им край Женския пазар Апостол и Маргарита Дупаринова се женят на сцената на Народния театър, живеят на „Оборище“ 21А Безброй са жените, въздишали по магнетичния чар на Апостол Карамитев. Още толкова са се чудели как този изключително красив актьор остава верен на талантливата си, но далеч не..

публикувано на 02.08.25 в 14:00

Чувствах се като дете в сладкарница

Преди почти десет години Марин Трошанов плени почитателите на мрачните загадки и ужасите с първия си самостоятелен роман „ЛАМЯ“ ЕООД“. Обновената „ЛАМЯ“ ЕООД“ съдържа актуализираните три части на историята, както и непубликувания до този момент разказ в същата вселена – „Нощем горите живеят“. Ето го и авторът: "Историята ми е изключително важно,..

публикувано на 02.08.25 в 11:00
Димитър Ганев

Кинематография в игра

Заглавието, което ще разтърси цялата развлекателна индустрия. Не, не е нов филм на Marvel… А Grand Theft Auto VI – играта, която още преди да е излязла, вече чупи рекорди. С нас е Димитър Ганев , журналист и гласът на за кратко просъществувалия сайт games.bg: "Реално нашата идея да направим видеоигрите с глас на български, но към 2008 нещата бяха..

публикувано на 02.08.25 в 10:01

Преоткриваме градските пространства

Платформата Кинематограф се завръща с тяхното лятно кино за четвърта поредна година. Tо изгрява след залез, когато настъпва вечерната прохлада, което превръща откритите локации в чудесно място за релакс и хубаво късо кино – интервю с Юлиян Спасов : "В джаза сме, настроението е на макс. Програмата е почти 100% българско кино, просто не устояхме...

публикувано на 02.08.25 в 09:52
София Кандиларова

Седмицата на кърменето у нас ще бъде отбелязана със събития в 16 града

33-тата Световната седмица на кърменето , която започва днес (до 7август) ще премине под мотото "Кърменето като приоритет: да създадем устойчива подкрепяща среда". По този повод Националната асоциация "Подкрепа за кърмене" (НАПК) е предвидила кампанията със събития в 16 града на България. Кърменето започва веднага след раждането,..

публикувано на 01.08.25 в 17:09