Доц Сталянова коментира книгата "Силата на публичната реч", също свързана с проекта. В това издание езикът на омразата е разгледана по-скоро в местна среда, въпреки че идеята за политическа коректност е световен маркер за развитото общество. Начинът, по който разбираме какво е политически некоректната реч, много зависи от езика на държавата, културната обусловеност и т. н. Например вербална агресия бе използвана често по време на последната предизборна камппания. Повечето дебати се превръщаха в словесни дуели, нямаше противопоставяне на платформи, а слушателите и зрителите се почустваха като свидетели на своеобразен семеен скандал, отбеляза доц. Сталянова.
Друг интересен аспект е празнословието. Много често слушаме изречения със сложна структура, които са изпълнени с думи от чужд произход, но в повечето случаи в тях не се казва нищо конкретно. Затова и слушателите остават с впечатлението, че ораторът или не е много наясно с материята, или иска нещо да скрие. Това е световен феномен и дори има своят лингвистичен термин - "брюкселски новоговор".
Напоследък се наблюдава тенденция за завръщане на усилията към добро изразяване на родния език, но това не толкова лесно, тъй като навсякъде сме потопени в англоезична среда. Българските думи, които знаем още от детството си, но не ги употребяваме често, отиват в периферията на езиковото ни съзнание и трябват усилия и време, за да можем да ги извикаме отново в употреба.
Интересно е също, че голяма част от традиционните български фразеологизми като "да се оплачеш на арменския поп", "оглеждам се като обран еврейн" или "лъже като циганин", от гледна точка на политически коректното говорене, вече би трябвало да бъдат избягвани. Някои други пък съдържат политически некоректни думи, но в тях няма нищо обидно и негативно. Такъв пример е "умря циганката, която те хвалеше".
Доц. Надежда Стелянова обобщи, че най-важно за правилното говорене и писане и да се съобразяваме със ситуацията, в която се намираме. Не може да се твърди, че изисканата академична реч, колкото и да изглежда красива, е най-подходящото поведение във всяка ситуация.

За пръв път чуждестранно китарно дуо се продуцира и издава от българска компания, известна предимно като концертен промоутър. Явор Ганчев е име, което свързваме както с основания преди над 35 години и съществуващ до днес музикален магазин "Дюкян Меломан", така и с концертите от началото на века, неслучайно събрани под името " Джаzz+ ": "Едното начало..
Емил Коралов представя поредното 14-о издание на Фестивала Di Vino Taste: "Очевидно фестивалът е устойчив, българската винена индустрия се развива на все по-високо ниво. Освен този, правим и други фестивали, за да става българското вино по-видимо. Ще бъдат представени всички региони. Бялото вино е класифицирано като елегантно, а районът на..
Салон на музите - няма как да не свързваме фестивала със Светлана Иванова. Пианистка и певица. Завършила в София, после учила във Виена. Живяла в ЮАР и Австрия. Сега е наш гост, който представя предстоящия им спектакъл: "Започваме с "Носорог в банята" от сборника разкази "Ръчен багаж" на журналиста Георги Милков, другата муза е небесната с Росен..
Къде е била ул. "Търговска" - наследник на старата софийска голяма чаршия? Слушаме спомените на Тодор Влайков от влизането му в София. Поглеждаме и книгата "София през вековете" на Александра Монеджикова - особено за софийския безистен. Още за участта за стария "Чохаджийски хан" в спомените на Феликс Каниц и Евлия Челеби. Георги Каназирски-Верин..
Георги Белстойнев, освен самоковски художник, е първият уредник на музея на Димчо Дебелянов в Копривщица. С помощта на уредника на самоковския музей Любомир Николов. Слушаме Елена Белстойнова, дъщеря на художника: "Историята започва от белия (хубавия) Стойне, шивач. Бяга от Самоков в Панагюрище, може би е изработвал дрехите на Бенковски. Синът му..
Чл.-кор. проф. Владко Панайотов и житейската му и научна половинка проф. Маринела Панайотова са женени от 40 години и когато човек ги наблюдава изглеждат като скачени съдове. В студиото на Адресите на любовта присъства само по-силната половинка от семейството, но това пък му даде възможност безконтролно да хвали съпругата си. Специалистът по..
Димитър Ганев представя Game awards - еквивалентът на Оскарите в индустрията на видеоигрите: "Най-хубавото на нас, възрастните геймъри е, че навремето всичко бе на кабел и не можеше да го хвърлиш надалеч. Сега най-номинираната игра не може да се играе с клавиатура. Има връщане и към игрите с история, но и към уменията на геймъра. Модулите..