Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ще привлича ли България туристите

Снимка: БТА

Може ли България да стане популярна туристическа дестинация за пътувания през четирите сезона, разпознаваема и предпочитана от българските и уждестранните туристи пред основните конкуренти? Как да осъществим ефективен национален маркетинг на основата на последователен бранд мениджмънт? Как да повишим качеството на предлагания туристически продукт? Това бяха само част от въпросите, обсъдени на седмата среща на Националния борд по туризъм

Туризмът е продукт, който трябва да бъде продаван просто, ясно и международно. Продукт, който трябва да си опаковаме и да си го продадем възможно най-скоро, по възможност до края на годината, заяви експертът по връзко с обществеността Максим Бехар, като акцентира в своето изказване върху логото, което трябва да представя страната ни в най-добрата светлина и необходимостта от впечатляващо рекламно мото.

Кметът на София Йорданка Фандъкова изрази готовността на Столичната община да участва в развитието на конгресния туризъм. Тя подчерта, че натрупаният опит по времето на европредседателството е безценен и увери, че бизнесът може да разчита на подкрепата на общинската администрация в тази област.

Чавдар Златев, главен директор корпоративно банкиране, изпълнителен директор и член на управителния съвет на една от банките, каза в дискусиятау посветена на България като инвестиционна дестинация, че имаме всички предпоставки за развитието на конгресен туризъм. Имаме места, на които да се провеждат мероприятия, имаме и история в тази област. Въпросът е да се договорят всички страни, които участват в предлагането на тази услуга.


България не е позната дестинация, категоричен бе Марио Гаврилов, водещ на предаването за бизнес по Българската национална телевизия, като посочи, че София все още се бърка с Букурещ, а проблем остава и отношението към туристите.

Създателят на Националния борд по туризъм, собственик на една от медиите в страната и председател на Българската стопанска камара Радослав Радев подчерта, че  туризмът е един от най-креативните бизнеси, в който недостатъците биха могли да бъдат представени като предимства. Пример за това той даде с летището в София, което е единственото в Европа, разположено толкова близо до центъра на града. Основна роля в представянето на България пред останалия свят той отреди на медиите и новините за нашата страна. Като много важен въпрос Радев открои привличането на туристопотока на дигиталните номади.  

По време на срещата бе излъчен видеоклипът на Българската агенция за инвестиции, предназначен да представи страната ни на международно ниво и да привлече бизнеса. В него България е представена като място, което те свързва с Русия и Средния изток, без да напускаш границите на Евросъюза. Страната ни е с разцъфтяваща икономика с ниски оперативни разходи и само 10 прцента корпоративен данък.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Досю Амуджев

Историята оживява: Досю Амуджев

Днес ще ви разкажем за занаят, изпълнен със знания, специално отношение към детайлите и научен подход.  Това е професията реставратор на книги. А главният герой на историята ни дава пример колко безграничен може да бъде човешкия стремеж за развитие.  Срещаме се с Досю Амуджев. Дълги години познат от предаванията по радиата RFI и Jazz FM, и..

публикувано на 06.07.24 в 16:00

Софийски разкази - Хора и улици. Град като град

Разговорът за предстоящата разходка по Царя с Павлина Делчева - Вежинова.  Събитието  е тук: ."Навремето, по левия тротоар, по посока Орлов мост е вървяла аристокрацията, за простолюдието е бил десният. Може би защото по-хубавите сгради са били отляво. Нашата сегашна разходка ще е по сянката. Започваме от пл. "Батенберг". През 50-те е трябвало да..

публикувано на 06.07.24 в 15:00
Христо Смирненски

Адресите на любовта - Христо Смирненски

За поета, Женя Дюстабанова е „най-нежната муза и най-огнената отрова“ Голямата любов на  „момичето с тъмните бръшлянени очи“, както я нарича в стихотворението „Пролетно писмо“, остава с поета и след смъртта му.  Тя се затваря в себе си,  дълги години пази пълно мълчание за техните чувства и никога не се омъжва. Емоциите им са споделени, но..

публикувано на 06.07.24 в 14:00

Въздушни целувки на всички приятели

Световен ден на целувката е обявен от ООН през 1988 г. Колегите ни от програма "Христо Ботев " подхождат научно по въпроса. Стажант-репортерът ни Надежда Герова пита столичани защо целувката ни прави щастливи: "Знак на близост, може би на обич. Споделяне, приятелство, щастие, радост. Начин да покажеш на партньора си колко го обичаш. Знаеш, че имаш..

публикувано на 06.07.24 в 11:50
Десислава Иванова

Има много красиви, не толкова популярни места

Най-атрактивните летни дестинации с бюджет под 1000 лв. – интервю с травъл влогъра, Десислава Иванова : "Почнах да пътувам преди 10 години, когато не беше толкова популярно. Нямаше толкова полети. Днес бюджетът ми е малко по-висок. Не спирам да пътувам. Има много начини да се пътува бюджетно, с нормален за българин бюджет, всичко е в..

публикувано на 06.07.24 в 10:59

Законодателният акт за изкуствен интелект на ЕС и бъдещето на технологичните компании

Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..

публикувано на 05.07.24 в 18:15