Предложенията за облекчаване на таксиметровия бранш в София се случват след постъпили редица оплаквания от самите превозвачи. До тази седмица техните искания бяха само посочени от членове на транспортната комисия към Столичния общински съвет, но вече конкретни мерки, които могат да бъдат взети, са мотивирани в доклад, който предстои да се гласува на тазседмичното заседание на СОС.
“Става въпрос за освобождаване от тези такси, които се заплащат - за издаване на разрешение, за холограмен стикер, светлоотразителните номера, които виждаме на всеки таксиметров автомобил, чиято такса е в размер на 25 лв.
В по-голямата част от случаите се заплащат на около шест месеца, което ще доведе до намаляване на разходите за извършване на дейността в рамките на 50-75 лв. в общия случай”, разказва Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорт и един от вносителите на доклада.
Според общинския съветник от „Демократична България“ Симеон Ставрев, освобождаването от заплащане на тези такси едва ли ще има сериозен положителен ефект върху таксиметровия бизнес, но все пак е нужно да се помогне с каквото може.
Друг вносител на доклада за подпомагането на таксиметровия бранш - Калоян Паргов, който също е зам.-председател на комисията по транспорт към СОС, каза, че шофьорите са настоявали и за намаляване на т.нар.„алтернативен данък“.
Подобно решение може да бъде взето в края на годината, когато се отчетат икономическите ефекти от извънредното положение.
Вносителите на доклада за подпомагането на таксиметровия бранш се ангажират да отправят и искания към Народното събрание за това общинските съвети да бъдат по-гъвкави по отношение на удължаване на срокове за заплащане на такси и разсрочването им на вноски, поясни председателят на транспортната комисия Карлос Контрера.
На 15 април коментаторите на "Форум" се спряха и разсъждаваха по следните тематични насоки: От мусаката в менюто кой яде картофите и кой – месото ? От влизането на България в Европейския съюз досега заплатите са се увеличили 7 пъти. Инфлацията е "100 и нещо процента". "Дръпнахме", доближихме се до другите европейски страни . Купуваме не (само)..
В края на миналата година стана ясно, че близо 120 000 души на възраст до 30 години в България имат задължения към частни съдебни изпълнители. Най-засегнатата група са младите между 25 и 30 години, където дълговете са близо 80 000. Сред основните причини са необмислени потребителски кредити, вземани за луксозни покупки, телефони, почивки и..
В галерия “Уран“ е подредена изложбата с картини на художника Васил Стоилов. За предисторията на експозицията и какво могат да видят посетителите й, разказа пред Радио София, Лаврен Петров. “Предисторията е почти четиригодишна. Толкова време ни отне да съберем картините на Васил Стоилов за настоящата изложба. Преди 7-8 години..
От 1 юни 2025 година вече няма да говорим за загубена трудова книжка, защото влиза в сила нейният дигитален вариант, който се съхранява от Националната агенция по приходите (НАП). " Единният електронен трудов запис (ЕЕТЗ ) ще обединява два сега съществуващи регистъра – индивидуалните трудови книжки и уведомленията, подавани от..
Тестовете за измерване на средна скорост с тол системата продължават до края на май. Те се провеждат от миналия четвъртък, а мярката е планирано да влезе в сила най-рано през лятото. Колко ще са камерите на пътя и къде ще измерват средната скорост, а глобите? Резултатите показват, че по 10-километровата отсечка на Северната тангента..
"Никога не сме били по-близо до еврозоната от момента, в който се намираме сега. Смея да твърдя, че България е готова." Това каза министърът на финансите Теменужка Петкова по време на работна закуска "Финансова политика и конкурентоспособност на българската икономика", организирана от Американската търговска камара (АТК) в България и..