Центърът за градска мобилност (ЦГМ) има намерение да тегли заем в размер на 15 млн.лв., с който да покрие задълженията си към транспортните оператори, заради възникналите последици от извънредното положение. Според директора Димитър Дилчев е нужно Столичният общински съвет (СОС) да одобри кандидатстването към Българската банка за развитие именно сега, тъй като финансовото състояние може да се вложи още повече след месец.
Заради намаления пътникопоток през последните месеци, предизвикани от епидемичната ситуация, изпълнението на заложената транспортна задача за годината е неосъществимо. Задълженията към операторите растат, а възстановените дейности като, например зоните за платено паркиране, все още не дават нужните приходи за ЦГМ.
Директорът Димитър Дилчев поясни, че след като има 31% спад в продажбата на превозни документи за март, 61% за април, 45% за май и около 30% за юни – прогнозите за следващите месеци са също неблагоприятни.
Общинското дружество прави всичко възможно да увеличи местата, от които могат да се закупят превозни документи.
По думите на Дилчев най-сериозно е положението със задълженията към транспортните оператори и именно за това сега СОС трябва да одобри кредита към Българската банка за развитие.
Независимият общински съветник Борис Бонев смята, че ЦГМ не прави достатъчно, за да работи ефективно и да увеличи приходите си, като могат да се приложат други подходи като преструктуриране на дружеството или увеличаване на сумите за санкционната дейност, така че да не се стига до тегленето на заем:
"Очаквам за сесията на 23 юли да е готов анализ колко трябва да струва глобата за скоба и ако трябва да бъде увеличена. Иначе заемът ще се плаща от всички софиянци, а не само от нарушителите."
При изтеглен заем за 15 млн. лв. от Българската банка за развитие, ЦГМ трябва да го изплаща 60 месеца, като първите 9 месеца са гратисен период.
Решението на СОС по въпроса ще стане ясно на заседанието този четвъртък, 9 юли.
През 2025 г. целият свят празнува 200 години рождението на Йохан Щраус - син. Празнува и Виена, разбира се. Както сподели пред БНР-Радио София Георги Радев , който вече 13 години живее в австрийската столица – "празнува се през цялата година, навсякъде, през цялото време, на закрито и на открито". Той е човекът, който подготвя гостуването..
Във времето на модни диети и убеждаване в добри хранителни навици, на дневен ред сред привържениците на здравословното хранене са т.нар. суперхрани. Сред тях е и амарантът. За тази култура и нейните качества пред БНР-Радио София разказа Роман Рачков - агроном, специалист по тропично и субтропично земеделие, дългогодишен експерт по..
Европейският парламент прие на 19 юни з аконодателни мерки , с които се предлага забрана за продажба на кучета и котки в магазини за домашни любимци. Защо тази забрана е важна стъпка към хуманното отношение към тези животни, пред БНР-Радио София коментира Ивелина Иванова , координатор към отдел "Програми" в българския офис на..
20 на сто от населението в България е с прекъснати здравноосигурителни права . Солидарният модел на задължително здравно осигуряване у нас е залегнал в Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) от 1998 г. и се осъществява чрез Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Този модел е проектиран да осигури достъп до медицинска помощ за всички..
Елийн Офтедал е изпълнителен директор на Норвежката велосипедна асоциация, със седалище в Осло. В ефира на Радио София тя разказа, защо въвеждането на ограничение в скоростта до 30 километра в час в населените места е нейна лична кауза. “Знаем кой е най-лесният и най-евтиният начин да предизвикаме повече хора да карат колело или дори да се..
"Малката Елфа“ е спектакъл за приятелството, за силата на въображението и за смелостта да обичаш. "С нежност и хумор тази театрална феерия ни напомня, че понякога най-големите чудеса се раждат именно тогава, когато вярваме истински и не се боим да отворим сърцата си за невидимото, което ни заобикаля", казват от Младежкия театър за постановаката...
Международна конференция, свързана с климатичните промени, се провежда ежегодно в различни градове и държави. Тази година домакин е Бразилия. С това събитие е свързана международната щафетна колоездачта инициатива COP30 Bike Ride , която обединява стотици колоездачи от цял свят. В рамките на шест месеца участници от Европа,..