Както вече стана дума в предния текст за босата в Близкия Изток, към темата за влиянието на бразилската музика от средата на миналия век върху музиката от 20-и и 21-и век, винаги може да се добави нещо ново. В случая става дума за едно трио от Тексас, чието име не е само за благозвучие кратко и внушаващо: „Рио трио“ (да не се бъркат с "Трио Рио" или с "Ел Рио трио"). Отпечатъкът, който оставят върху класики на Жобим няма нищо общо с карикатурната каубойска представа за Тексас. Още с началната „Footprints“ на Уейн Шортър, ни е подсказано какво да очакваме в дуетите флейта-бонгоси плюс ритъмът на китарата и хармониите със саксофона. Но не очаквайте и някакъв далечен отглас на босите, изсвирени от флейтата на Хърби Мен в зората на новата вълна. Не е нито смуути джаз, нито крайбрежен ембиънт.
Лекотата на фразирането на флейтистката Сара Джейн Херджис може да достига до неподозирани дълбини (финалът на „Black Orpheus“). Китарата на Стив Хескин – автор на единствената непозната пиеса в албума, „Lucky Southern“ е в повечето случаи акомпаниращ инструмент на неомръзващата флейта, но също има своите, макар и по-редки, моменти на слава (интрото на „Black Orpheus“). За перкусиите и бонгосите на Ей Джи Монтроуз, може смело да дадем сходна оценка, като за флейтата – интимни и споделящи, нюансирани и динамични. Подборката на репертоара включва и други джаз- и боса-стандарти, разхвърляни уж небрежно, но с умението и щедростта на майстор на паея, който знае колко трябва да е шафрана.
Удоволствието идва именно от съчетанието на разточителното „My Favorite Things“ с предходното, почти фругално „Nature Boy“. Жаждата ни за още, и не само от същото, ни води до второто „Agua De Beber“ (програмирано в предаването ни) и заключителното „Wave“, гаранция за безметежност поне в следващите няколко часа. Винаги е приятно да те изненада нещо непознато, което да представи неповторимо нещо познато. Мисля, че „Рио трио“ развиват това умение - не само концептуално и технически, но и „тялом и духом“, стандарт, който може би ще открием в някой от следващите им албуми – дано да има такива. Нищо, че заглавие като „Straight to the Top“ не дава кой знае какви индикации за подобни намерения, но ще се радвам да греша.
Тази вечер в Зала "България" официално ще бъде открит новият сезон на Симфоничния оркестър на Българското национално радио . Музикантите имаха изяви и преди да се вдигне завесата с концерта за Деня на независимостта на България, с който напълниха залата на Националната опера и който беше излъчен в деня на празника по БНТ. За първия концерт..
Етнобарок ще звучи на Софийски музикални седмици. Концертът е съвместен проект: "Единни в многообразието", с Белгийското председателство на ЕС. Ансамбълът включва Алон Сариел – барокова мандолина и лютня, Юрген де Бройн – лютня, Христина Белева - гъдулка за бароков концерт, Калина Андреева – вокал и контрабас, Ана Янкова – вокал, Борислав..
25 години е младежка възраст за човека, но за рок група това е дълголетие, което си заслужава да бъде отбелязано не само в музикалните енциклопедии. През 2024 г. група "D2" показа в много градове не само жизненост, но и много енергия за срещи с публиката, сред която са фенове от не едно поколение. На 10 май 2024 г. бандата зарадва..
След като активната и емблематична група "Остава" има нов сингъл, какво друго ни остава, освен да поканим фронтмена Свилен Ноев да го представи и да направи премиерата в ефира на БНР-Радио София? Това наистина се случи в сутрешния блок в контекста на разговора с вокалиста. "Обичам края на лятото и есента. При всяка нова песен се..
Братята Ноел и Лиъм Галахър потвърдиха, че тяхната легендарна група Oasis ще се събере отново като вече има планирани концерти за 2025 година. Съобщението дойде точно преди 30-ата годишнина от основополагащия дебютен албум на Oasis - Definitely Maybe, издаден на 29 август 1994 г., и 15 години от последното изпълнение на братята заедно преди..
За недостиг на музиканти в държавните оркестри предупреди министърът на културата Найден Тодоров. В редица филхармонии и опери има чужденци, които обаче работят в България за кратко, с цел да придобият стаж, след което напускат страната, а българските оркестри, заради ниското заплащане, страдат от липса на музиканти. Найден Тодоров съобщи за..
Мюзикълът "Фантомът на операта" идва в България за втори път с девет нови представления. Спектаклите са от 29 август до 5 септември в зала 1 на НДК. Това са финални представления на българска сцена. Екипът няма да се върне трети път у нас. Той продължава турнето си по световните сцени. Надим Нааман в ролята на "Фантома" споделя: "В София сме имали..