Както вече стана дума в предния текст за босата в Близкия Изток, към темата за влиянието на бразилската музика от средата на миналия век върху музиката от 20-и и 21-и век, винаги може да се добави нещо ново. В случая става дума за едно трио от Тексас, чието име не е само за благозвучие кратко и внушаващо: „Рио трио“ (да не се бъркат с "Трио Рио" или с "Ел Рио трио"). Отпечатъкът, който оставят върху класики на Жобим няма нищо общо с карикатурната каубойска представа за Тексас. Още с началната „Footprints“ на Уейн Шортър, ни е подсказано какво да очакваме в дуетите флейта-бонгоси плюс ритъмът на китарата и хармониите със саксофона. Но не очаквайте и някакъв далечен отглас на босите, изсвирени от флейтата на Хърби Мен в зората на новата вълна. Не е нито смуути джаз, нито крайбрежен ембиънт.
Лекотата на фразирането на флейтистката Сара Джейн Херджис може да достига до неподозирани дълбини (финалът на „Black Orpheus“). Китарата на Стив Хескин – автор на единствената непозната пиеса в албума, „Lucky Southern“ е в повечето случаи акомпаниращ инструмент на неомръзващата флейта, но също има своите, макар и по-редки, моменти на слава (интрото на „Black Orpheus“). За перкусиите и бонгосите на Ей Джи Монтроуз, може смело да дадем сходна оценка, като за флейтата – интимни и споделящи, нюансирани и динамични. Подборката на репертоара включва и други джаз- и боса-стандарти, разхвърляни уж небрежно, но с умението и щедростта на майстор на паея, който знае колко трябва да е шафрана.
Удоволствието идва именно от съчетанието на разточителното „My Favorite Things“ с предходното, почти фругално „Nature Boy“. Жаждата ни за още, и не само от същото, ни води до второто „Agua De Beber“ (програмирано в предаването ни) и заключителното „Wave“, гаранция за безметежност поне в следващите няколко часа. Винаги е приятно да те изненада нещо непознато, което да представи неповторимо нещо познато. Мисля, че „Рио трио“ развиват това умение - не само концептуално и технически, но и „тялом и духом“, стандарт, който може би ще открием в някой от следващите им албуми – дано да има такива. Нищо, че заглавие като „Straight to the Top“ не дава кой знае какви индикации за подобни намерения, но ще се радвам да греша.
Сър Род Стюарт, легендарният двукратно вписан в Залата на славата на рокендрола певец и композитор, ще изнесе специален концерт в България като част от европейското си турне през 2025 година. Новината съобщи днес промоутърът на певеца. Концертът на Род Стюарт ще е на 11 декември 2025 г. в Зала Арена 8888 София, където световната звезда ще..
В красива и нетипична концертна програма ще ни потопи съставът на Софийската филхармония "Кварто квартет" с необятната музика на Моцарт. Това ще се случи в световния ден на композитора – 27 януари от 19.00 часа. Концертът ще започне с увертюра от "Вълшебната флейта" с вече популярната по света преработка на Кристиян Байер за струнни инструменти. Това..
Вторият концерт с български творби на Симфоничния оркестър на БНР ще отбележи 60-годишнината на композиторката Албена Врачанска. Премиерното изпълнение на Концерта за пиано и оркестър, автор на който е самата Врачанска, ще бъде на 15 януари от 19.30 часа в Първо студио на радиото. Гост-диригент е Константин Добройков, а програмата ще започне с..
Вторият концерт с български творби на Симфоничния оркестър на БНР ще отбележи 60-годишнината на композиторката Албена Врачанска . Премиерното изпълнение на Концерта за пиано и оркестър, автор на който е самата Врачанска, ще бъде на 15 януари от 19.30 часа в Първо студио на радиото . Гост-диригент е Константин Добройков , а програмата ще започне с..
Нидерландската певица Naomi Sharon представя музиката си на фестивала "Евросоник". 29- годишната изпълнителка е сред 15-те номинирани артисти на наградите MMEA. Наоми е родена в Ротердам - градът, който формира нейния музикален вкус и оказва влияние върху творчеството й, в което откриваме елементи и от карибските й корени. Именно..
Софийската опера и балет започва 2025 годна с операта на Джакомо Пучини “Турандот”, с дебют на Александрина Пендачанска в ролята на мистичната китайска принцеса Турандот на 10 януари, а на 11 януари в същата роля, ще чуем Габриела Георгиева. Постановката на акад. Пламен Карталов заслужено се радва на най-високи оценки и нестихващи аплодисменти..
Стартира националната анкета "Музикант на годината 2024" на предаването "Алегро виваче" по програма "Хоризонт" на БНР. 34-тото издание на допитването ще се проведе по новия регламент в три етапа: До 28 януари всеки може да направи по едно предложение във всяка от петте категории: Музикант на годината Млад музикант на годината..