За постановката "Мъртвешки танц“, с отзвук от неотдавна състоялата се премиера разговаряхме в предаването "Добър вечер, София"с актьорите Християна Стоименова и Михаил Иванов, както и с режисьора Ивелина Колева.
Режисьорът Ивелина Колева, за която това е дипломен спектакъл сподели, че за нея особено вълнуваща е била първата среща с публиката преди премиерата:
"Тя беше като генерална репетиция с публика, повечето студенти от Нов български университет и приятели. Тогава аз им казах – всичко е във вашите ръце."
Актрисата Християна Стоименова разкри своите емоции за премиерата следващия ден:
"За мен беше голямо предизвикателство срещата с театрална публика и с хора, които бяха не само наши преподаватели, но и такива от артистичната сфера. От друга страна, напрежението беше доста голямо в точния час и ден на премиерата, който чакахме 6 месеца. Беше много приятно, но си беше и изпитание" посочи тя и допълни, че усилията на екипа са довели до добър резултат, ако се съди по реакциите на публиката.
"Обратната връзка беше разнопосочна, което значи, че сме успели да провокираме емоциите им в различни градуси, така че, смятам, че си свършихме работата", каза още Стоименова.
Актьорът Михаил Иванов също сподели вълнението от състоялото се в две последователни дати представление:
"Беше много забавно, защото самият персонаж е твърде далеч от това, което съм аз", а за мен това винаги е приятно."
"Това беше моят избор за дипломен спектакъл, тъй като вече приключих и с 3-ти дипломантски семестър в НБУ. Имах шанс да се дипломирам и с други два заглавия, на които моето име е обозначено като режисьор, но предпочетох да направя точно този спектакъл, основно съм актриса, от София съм, но съм живяла и в други градове. Била съм в Старозагорския драматичен театър, в Русе, в Пловдив, докато в един момент не стигнах до решението, че искам да "подскоча" няколко стъпала нагоре, или надолу – винаги има риск. Грабнах това заглавие известно сред актьорската гилдия с това, че доста професионалисти, режисьори, артисти не биха посегнали точно към него –"Мъртвешки танц" на Стриндберг. Защото драматургията е изключително заплетена, сам по себе си е психологически театър, но съдържа множество символи, които умело са обвързани във вътрешността му един с друг, както и самите герои, тримата актьори изпълняващи тези роли" посочи Ивелина Колева и допълни, че е сложно да направиш анализ, който да съответства на истината.
"Този анализ трябва да е изключително прецизен, за да може след това актьорите да се чувстват спокойни по време на процеса, да намират опорните точки, върху които да градят тези образи, които пак казвам, сами по себе си са много сложни", категорична е тя.
По думите й темата е тежка – за токсичните отношения за връзката любов-омраза.
"Посягайки към тази пиеса, видях себе си, моя живот в миналото и счетох, че мога да вложа много емоция и мисъл в нея", разкри режисьорът.
Третата "луда глава" в постановъчния екип е Мартин Герасков.
"Той е нашият стълб, тъй като е професионален актьор, предполагам, че точно това е предизвикателството към нашите млади артисти, да скочат наравно с един такъв актьор, какъвто е той и в същото време да се почувстват сигурни и равностойни като партньори", поясни Колева.
Сценографията на представлението е поверена на Теодора Лазарова, хореограф е Яница Атанасова, композитор е Кристина Савова, която също е студент и млад прохождащ талант.
Процесът на работа и изследване върху пиесата, както и работата с всеки един от екипа им отнема около 6 месеца.
"Важно е, че някак си се намерихме като екип съмишленици, защото да правиш независим театър и въобще независимо изкуство днес е много трудно, ако нямаш екип, който да ти е стълб и добри партньори, както на сцената, така и зад нея", изтъкна Християна Стоименова.
"Целият процес, който извървяхме заедно – търсенията, намиранията ни, връщанията, проблемите, беше по-лесно преодолим главно заради екипа", допълни тя.
Екипът на представлението изрази благодарност към ОКИ "Красно село" за предоставеното пространство, което много е помогнало на спектакъла, тъй като е алтернативно и е подземие, създава различно усещане и атмосферата се променя, разкриват те.
Най-близката предстояща дата на представлението "Мъртвешки танц" по Стриндберг е на 21 април 2024 г., неделя, за повече информация може да последвате и фейсбук страницата на представлението.
Още аспекти, чуйте в разговора на Крис и Деси в звуковия файл.
Средата на седмицата и водещата на "Форум" поднесоха пред коментаторите Адриана Диканчева и Никола Атанасов следните теми: На днешната първа задължителна матура по български език и литература над 48 хиляди 12-окласниците (след теста) избираха между интерпретативно съчинение на тема "Разум и чувства" по повестта "Крадецът на праскови"..
В Плевен тържествено беше открит Шестият международен конкурс за млади оперни певци “Гена Димитрова“. Конкурсът се провежда в периода 19 - 22 май 2025 година. Организира се от Плевенската филхармония, с подкрепата на Община Плевен, под патронажа на Министерство на културата. Престижният конкурсен форум беше открит в зала “Музикална слава на Плевен” в..
В най-голямата в страната Клиника по неонатология в СБАЛАГ "Майчин дом" предстои към Интензивното отделение да се обособи Сектор за кенгуру-грижа . Целта е да се подобри грижата за преждевременно родените и да се осигури активно участие на семействата на малките пациенти. Кенгуру-грижата е метод , въведен преди почти 50 години и то в..
От рок към поп-денс се трансформира култовата песен на Б.Т.Р. "Защо". Славчо Николов от рок групата дава идеята на момичетата от трио "Вива" да направят кавър версия на тяхната песен от 2014-та. Двамата, с Алекс Нушев работят по аранжимента и ето, че песента вече има своята денс версия. "Нашата цел беше да е песента на Б.Т.Р., но да си е с..
На 24-ти април започва "Училище за отговорни инфлуенсъри" - първата в България образователна платформа за обучение и сертифициране на създатели на съдържание. Основната цел на платформата е да обучава и сертифицира създатели на съдържание, като насърчава по-осъзната, етична и безопасна онлайн комуникация. Програмата е създадена в отговор на..
Увеличаване на здравните вноски и/или допълнително здравно осигуряване ; ефективен контрол върху разходите – това бе едно от 10-те предложения за приоритети в здравеопазването, които направи Българската болнична асоциация (ББА). Средствата в този сектор от години са недостатъчни. Част от тях не се разходват правилно. " Нека има контрол на..
Гьоте-институт България отново поставя акцент върху фотографското изкуство в своята културна програма, със специална авторска поредица от лекции „Азбучници на войната и мира“. Лекциите проследяват германската фотография преди и след Втората световна война . Лекциите са продължение на инициатива, започнала още през миналата година. “Аз поемам..