Кметът на Ямбол Валентин Ревански предприема преструктуриране на общинска администрация с цел намаляване на разходите на общинския бюджет, информираха от общинския пресцентър.
Ако новата структура бъде одобрена от Общински съвет Ямбол на предстоящата сесия на 28 май, общата численост на администрацията ще бъде съкратена с 30 щатни бройки - от 181 на 151 служители.
Очакваният ефект е близо 300 000 лв. по-малко разходи, спестени от заплати и осигуровки. Подобна мащабна реформа, свързана с оптимизирането на дирекции, отдели и сектори не е предприемана повече от 12 години в Община Ямбол.
Предложението за оптимизиране на числеността на администрацията е продиктувано от няколко обективни обстоятелства.
На първо място, реалният брой заети служители в общинска администрация е приблизително равен на този, които се предлага. На следващо място, във връзка с въведеното извънредно положение в РБ и предвидените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (загл. доп. - ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.), в сила от 13.03.2020 г., при задължителното ползване на отпуски от общинските служители, е установено, че функциите на администрацията могат да бъдат изпълнявани в срок и в съответствие с нормативните изисквания и с по-малък брой служители.
Не на последно място съгласно чл.2, ал.6 от Закона за администрацията, администрацията следва да планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.
Предвид спецификата на задълженията, на пряко подчинение на кмета на Община Ямбол ще бъдат:
- секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и двама инспектори;
- експерт по Отбранително-мобилизационна подготовка;
- вътрешен одит;
- финансов контрольор.
В Обща администрация се създава нова дирекция „Култура, връзки с обществеността и туризъм". Дирекция „Правни дейности" и дирекция „Административно обслужване и логистика" се преобразуват в самостоятелни отдели - отдел „Правни дейности" и отдел „Административно обслужване и логистика". Сектор „Бюджет", сектор „Човешки ресурси" и отдел „Бюджетно счетоводство" се обединяват в отдел „Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство". В Общата администрация продължава да функционира сектор „Подпомагане и осигуряване работата на Общински съвет".
В Специализирана администрация се запазват дирекция „Устройство на територията и строителството", дирекция „Общинска собственост и икономически дейности" и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред". Дирекция „Местни приходи" се преименува на „Местни приходи и център за административни услуги (ЦАУ)". Дирекция „Стратегии и програми", дирекция „Хуманитарни дейности" и дирекция „Регистрация и гражданско състояние" се трансформират в самостоятелни отдели – отдел „Европейско финансиране и програми", отдел „Хуманитарни дейности" и отдел „Регистрация и гражданско състояние".
Според кмета на Община Ямбол Валентин Ревански внесеното предложение ще доведе до по-голяма оперативност и координация при изпълнение на възложените към служителите задачи.
Община Тополовград обяви частично бедствено положение заради голям пожар край с. Орлов дол, съобщават от общинския пресцентър. Това е станало малко преди 21 часа със заповед на зам.-кметът Данчо Трифонов. Ча стичното бедствено положение и обявено на..
Голям пожар е избухнал в района на село Владимирово, община Тополовград, съобщават от областната администрация в Хасково. По първоначални данни огънят е тръгнал от района на автобусната спирка извън населеното място и бързо е обхванал необитаеми..
В следобедните часове е пламнал пожар между боляровските села Стефан Караджово и Камен връх. Огънят е навлязъл в трудно достъпен терен и горски масив. В пожарогасенето са включени 6 противопожарни автомобила, служители от Горско стопанство с техника,..
Окръжния съд в Хасково определи мярка за неотклонение "Задържане под стража" спрямо тримата обвинени в опит за трафик на 205,940 кг кокаин на стойност 37, 069 млн. лв. през Граничния контролно-пропускателен пункт "Капитан Андреево". Задържаните за..
До 28 юли ще продължи кампанията за безплатно тестване за хепатит В и С в ямболската здравна инспекция. В едно от най- големите предприятия в града служителите и работниците ще имат възможност да се изследват на място. Тестовете са безплатни,..
Областният управител на Стара Загора д-р Неделчо Маринов и кметът на Община Гурково Кънчо Папазов проведоха съвместна работна среща, в която участваха кметовете и кметските наместници на селата Паничерево, Конаре, Лява река, Димовци и Пчелиново. В..
Заместник-кметът на Община Стара Загора Надежда Чакърова и секретарят Николай Диков се срещнаха със създателите на проекта „Децата избират“ - Георги и Стефан Димитрови. Проектът е насочен към обособяването на вендинг автомати със здравословни продукти за..
Общинският съвет ще разгледа ново решение за действието и заплащането на „Зелената зона“ в Стара Загора. Това става ясно от публикувания дневен ред на заседанието на 31 юли. Платеното паркиране в града е спряно временно, а съобщение за това..
Ръководството на община Болярово ще предложи за обсъждане и приемане Годишният план за социалните услуги за 2026 г. Той ще бъде част от разгледаните докладни записки на редовното заседание на Общински съвет – Болярово, което ще се проведе на 28 юли 2025 г.,..
Заради ремонтни дейности днес без вода е село Горно Ботево в община Стара Загора, информират от ВиК. Заради авария на помпен агрегат е спряно водоподаването и в района на помпена станция Бяло поле. От водното дружество уточняват, че това ще продължи..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net