До момента в България са изградени само няколко Интелигентните транспортни системи. Важно e постепенно да се инвестира в тяхното развитие и най-вече интегрирането на различните видове ИТС, в цялостни системи от национален мащаб. Това ще позволи да се използва значително по-ефективно Републиканската пътна мрежа и ще повиши многократно нивото на безопасност на движението.
„В момента АПИ работи по проект за внедряване на Интелигентни транспортни системи на АМ „Струма“ чрез високотехнологични компоненти и централизиран софтуер за мониторинг, контрол и управление на трафика“ съобщи Наталия Ламбрева от АПИ, член на Екипа за управление на проекта.
„Целта е да се повиши пътната безопасност, като се спазват последните директиви на Европейския съюз в тази област, защото безопасността на движението по пътищата е национален приоритет и трябва да е обща кауза“, съобщи Ламбрева.
Чрез информационните електронни табели шофьорите в реално време ще се информират за всяко възникнало събитие на пътя. Това ще предоставя бърза, надеждна и технологична възможност за навременно уведомяване за актуалната пътна обстановка.
Интелигентната транспортна система за управление на трафика функционира на изградения и въведен в експлоатация в края на 2018 година участък на АМ „Струма“ от Кресна до Сандански, ЛОТ 3.3.
Агенция „Пътна инфраструктура“ работи по проект за внедряване на интелигентини транспортни системи на АМ“Струма“, Лот 3.3 „Сандански- Кулата“. Целта е да се повиши пътната безопасност, като се спазват последните директиви на Европейския съюз в тази област. С въвеждането на високотехнологични компоненти и централизиран софтуер за мониторинг,..
Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на..
Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински – ръководител на..
Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ Интернет сайт https://www.eufunds.bg/bg/optti YouTube https://www.youtube.com/channel/UCreJjfFNa29mi1KMP3pRdUw/featured Facebook https://www.facebook.com/Програма-Транспорт-397346481051386
АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около 380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..
АМ “Струма“ е сред основните приоритети на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Общият генерален план за транспорта предвижда завършването на автомагистрала „Струма“ до гръцката граница, за да се свърже директно с гръцката пътна мрежа на юг до Солун и Атина. След приключването на най-сложния участък от..