Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му. Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.
„На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И понеже съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат“, споделя журналистът от БНР Радио Благоевград Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.
В телефонното обаждане са обяснили, че новият договор ще бъде изпратен по куриерска фирма, за да го прегледа и ако го одобри, да го разпише и върне единия екземпляр обратно по куриер, след което ще получи и чисто новия апарат. Тя приема предложението, но междувременно проверява действащия си договор и си припомня, че той всъщност изтича не сега, а чак след една година.
“Това е точно на средата на двугодишния договор. Ако не бях прегледала, че имам още цяла година от него, щях да приема оферта с много по-висока такса и неизгодна за мен”, разказва още Биляна Славчева пред водещата на подкаста Габриела Руменова. И добавя, че в разговори с представители на телекома и на куриерската служба е разбрала, че не е единствената и други хора също недоволстват, че спрямо тях от наетия от мобилния оператор кол център се прилага същият подход.
В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.
“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях. Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки“, посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста и създател на проекта „Ние, потребителите“.
Вижте в YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wdj1dWNywBc
Чуйте в Spotify: https://open.spotify.com/episode/0eoS06MiPP02kerrFAwUPx
След 20 години в разруха две млади дами възраждат читалището в село Мурсалево, община Кочериново. След много труд, усилия и ремонти доброволци вдъхват нов живот на културната институция. "Искаме искрено да благодарим за организираната дарителска инициатива за довършване ремонта на библиотеката. Тази кауза е изключително важна за нас, защото..
Експерти от община Благоевград, които са отговорни за зелената система на територията на общината, извършват по етапно обследване на състоянието на дърветата, като се обръща внимание особено на стари, увредени или болни екземпляри, които представляват потенциална опасност за преминаващи хора, автомобили и сгради. Това каза в ефира на Радио..
Над 5000 лева събраха при дарителска кампания за покупка на необходима допълнителна техника за борба с горски и полски пожари само за 20-ина дни. Кампанията е организирана от Аварийно-спасителен отряд Благоевград и ще продължи до края на август. „Често при големи пожари в Югозападна България се налага да обединим усилия за борба с огъня с..
Във връзка с предстоящото въвеждане на изцяло нов модел за определяне на таксата за битови отпадъци, предвиден в последните изменения на Закона за местните данъци и такси, които ще влязат в сила от 1 януари 2026 г., Община Петрич стартира събиране на декларации от жителите на общината. Отпада досегашният начин за изчисляване на такса битови..
„Няма смисъл“ – песен създадена преди няколко години, но чак сега идва моментът тя да бъде представена пред публика. „Написахме го заедно с баща ми Краси Куртев (от "Акага"). Знаете, той имаше такъв възглед – да гледаме по-леко на живота", каза в ефира на Радио Благоевград Нео Куртев. Това е техният трети сингъл след "Как искам" и..
Семейните аптеки в България посрещат поредно предизвикателство във връзка с прехода към еврото. Процесът изисква допълнителни разходи за софтуерни актуализации, етикети и техническа поддръжка – разходи, които не се регулират от държавата. „Искаме да сме коректни и да сме в услуга на законодателните органи, да спазим изискванията, но има..
Нова придобивка ще радва жителите на село Слатино, община Бобошево. Утре от 10,30 часа официално ще бъде открит "Парк Слатино". “Зеленият парк e изграден изцяло с доброволния труд на жителите на селото, а парите идват от дарители”, обясни Весела Стоянова. Идеята дошла заради безопасността на децата, които нямало къде да играят. С помощта на..