Анонсираната през миналата седмица (включително и от мен*) интегрирана градска платформа „Смарт Бургас“ е нещо като ремонтите в София – Хубаво е, но не е готово. След като отделих време да се поразровя в информацията, която предоставя, по-детайлно, се оказва, че тя е още далеч от понятията „смарт“ и „интегрирано“
Една от най-важните ѝ функции за хората е тази за свободните паркоместа в „синя зона“. Да, ама не. Всъщност, тя дава обща информация, в процентно отношение, за цялата зона в града. Например – 78% заета, 22 – свободна. Тъй като вече се бях подвел по числата, които се изобразяват на картата в този модул, се обърнах към фирмата. Оттам конкретизираха:
„Към момента не може да се визуализират свободните места в синята зона, тъй като няма поставени датчици отчитащи заетост. Числата, които виждате на картата показват броя обекти (автомати за таксуване, стоянки на таксита, станции за зареждане на електромобили и други), които се намират в района“
Тоест, трябва да се монтират датчици в цялата „синя зона“, за да имаме наистина информация къде и колко места има. Хубаво е, но не е готово!
Другата важна информация би следвало да е за наличието на велосипеди по общинските стоянки. Наша проверка на само една от тях показва отново неактуална информация. На стоянката на Автогара Юг изписва, че има един електро и пет конвенционални велосипеда (снимка 1). Реалността е между 1 и 0 (снимка 2). Отделно, в платформата е написано, че информацията е актуална към 16 октомври. Хубаво е, но не е готово!
Реших да проверя трета функционалност, която най ме впечатли. Как платформата може да те навигира към контейнер, а при подземните – да се разбере и дали са пълни и така да няма празен ход с торбите за боклук. Защото подземните, които са за разделно събиране, имат датчици, които показват колко са пълни. Реших да направя това за контейнерите на ул. „Филип Кутев“, срещу сградата на БНР – Бургас. (снимка 3). Оказва се, че те дори не фигурират на т. нар. интерактивна карта на платформата. (снимка 4) Която, междудругото, ти иска включване на GPS и не отчита, че той е включен (снимка 5). Така и не можах да тествам тази придобивка. Хубаво е, но не е готово!
Друго нещо, което би било полезно за хората, е секцията с ремонти по улиците. Първото, което се набива на очи е реконструкция на „Стефан Стамболов“, от кръговото – до кръстовището със „Струга“. Което не е лошо, само че този ремонт приключи. А самата информация виси неактуално там със срокове 20.09 – 13.10. (снимка 6). На същия булевард, но пред строящата се зала има стеснения на платното, заради ремонтни дейности, но то не е отбелязвано на интерактивната карта и информацията я няма в платформата. Хубаво е, но не е готово!
Да, съгласен съм, че има още работа по нея, тя ще се развива и надгражда. Въпросът е защо трябваше да се пуска набързо (дори продължава да стои надписът за Бета версия). Защото така създава впечатление за нещо неработещо още от самото му начало. А в момента в нея няма нищо кой знае колко иновативно, интегрирано и, още по-малко, смарт. Кога ще стане и колко ще се надгради и развие – предстои да видим. Важното е, че в Пловдив ни завиждат за нещо, което … още нямаме.
*Поднасям извиненията си към слушателите на БНР-Бургас и читателите на сайта, ако с предходния материал по темата съм въвел някого в заблуждение относно функционалностите на системата.Въвеждането на интелигентен подход в регулирането на движението на кръстовището на бул. „Стефан Караджа“ и ул. „Георги Икономов“, до „ДКЦ 2 – Сливен“, планира Общината. Това обяви пред журналисти днес заместник-кметът по финанси и инфраструктура Румен Иванов. В момента движението в района на кръстовището се регулира от светофар, който се планира да..
За втори път тази година жителите на село Дюлево се събраха, за да заявят категоричното си несъгласие с намерението за изграждане на фотоволтаичен парк в землището на селото. На провелото се в сряда обществено обсъждане по нов проект на площ от 260 дка, местната общност остана единна в позицията си и се обяви против инвестиционното..
През Дюлинския проход ще минава трасето на АМ "Черно море". Това е дългоочакван проект, който трябва да бъде реализиран през идните години, тъй като този път е връзка между Европа и Азия. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Той, заедно с председателя на парламентарната Комисия по регионална политика,..
Подмяна на уличното осветление на 11 булеварда започна в Сливен. Стойността на проекта е около 1 300 000 лева, като финансирането е осигурено от държавния бюджет. Дейностите ще започнат от булевард "Братя Миладинови", а срокът за изпълнението на проекта е 180 дни, уточни Боян Боянов, представител на фирмата изпълнител: "Последователно след..
На общо събрание жителите на село Светлина се обявиха срещу изграждането на фотоволтаици в землището им. Единодушно всички присъствали 108 души са гласували против проекта. Припомняме, че на площ от над 8000 декара в землищата на четири села в община Средец - Дюлево, Светлина, Орлинци и Суходол преди повече от година инвеститор получи..
Майка на деца от Сливен, които са били настанени Социално-педагогически интернат в село Варненци, настоява домът да бъде затворен, тъй като условията в него са лоши, а върху настанените е оказван тормоз. По- рано днес омбудсманът Велислава Делчева сезира няколко институции, за сигнали от УНИЦЕФ – България и Българския хелзинкски комитет, в които..
Комисията за енергийно и водно регулиране утвърди цена на природния газ за август в размер на 62,09 лв./MWh, без цени за достъп, пренос, акциз и ДДС. На тази цена „Булгаргаз“ ЕАД ще продава природен газ на крайните снабдители и на лица, на които е издадена лицензия за производство и пренос на топлинна енергия. Утвърдената цена е с 3,8% по-ниска в..
Майка на деца от Сливен, които са били настанени Социално-педагогически интернат в село Варненци, настоява домът да бъде затворен, тъй като условията в..
Снощи катер "СПАСИТЕЛ-4" е провел спасителна операция, продължила три часа, за издирване на мъж, отнесен от вятъра, докато се е държал за падълборд в..
През Дюлинския проход ще минава трасето на АМ "Черно море". Това е дългоочакван проект, който трябва да бъде реализиран през идните години, тъй като този..