На 16 декември изтича срокът за внасяне на последната месечна или тримесечна авансова вноска за корпоративен данък за 2019 година. Същевременно това е и последният срок, в който фирмите имат възможност да направят корекция на декларираните от тях авансови вноски за тази година, за да не надвнесат ненужно данък или за да не плащат лихви към НАП при определени несъответствия на вноските.
Фирмите, чийто приходи от продажби за предходната година надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на базата на прогнозна данъчна печалба за текущата година.
Анализите на НАП показват, че има случаи, при които прогнозираните авансови вноски за корпоративен данък се оказват доста по-високи или по-ниски от дължимия годишен данък. Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на НАП или пък до нужда от възстановяване на данък.
В тази връзка, законодателят е дал възможност на предприятията сами да намаляват или увеличават своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен корпоративен данък. Намалението, съответно увеличението на авансовите вноски, се ползва след подаването на декларация за промяна в тях. Този вид декларации се подават в офиса на НАП по месторегистрация на фирмата, като най-лесният начин за подаване на документи към приходната агенция си остава ползването на електронните услуги, които тя предоставя на своите клиенти.
Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да се намерите на сайта на НАП www.nap.bg, на телефона на Информационния център 0700 18 700 (на цена, съобразно тарифата на съответния оператор) или в офисите на приходната агенция.
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..
100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..
Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи. Новите цени са определени с министерско постановление за промени в наредбата за реда за определяне на цени на частни имоти, които държавата иска за свои нужди. С промените в наредбата на практика, при отчуждаване от страна на държавата на определен имот, който е..
От 1 януари догодина в Ямбол таксата за битови отпадъци ще се определя според броя на реалните ползватели на имота, съобщиха от общината. Промяната е в изпълнение на изискванията на Закона за местните данъци и такси и цели по-справедливо разпределение на разходите за услугата. Досега таксата се изчисляваше като промил върху данъчната оценка на..
Община Камено е включена в стратегическата визия на Министерството на туризма за развитие на Южното Черноморие като туристическа дестинация с акцент върху културното наследство. Това стана ясно при посещението на министъра на туризма Мирослав Боршош в района, където той разгледа средновековния град Русокастро – обект с национално значение. Започна..
Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол. Представители на пет институции - на Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите, Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция, Националната агенция за приходите и Община Созопол участват в съвместна акция за..
Правителството създаде държавно дружество "Магазин за хората". Разпореждането за образуването му беше взето на днешното заседание на кабинета. Дружеството "Магазин за хората" ще осъществява търговия с хранителни и промишлени стоки. Държавните магазини ще предлагат с приоритет продукти от първа необходимост на български производители. Целта на..
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български..