Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Кой трябва да стопанисва инфраструктурата в "Слънчев бряг"?

| обновено на 03.09.20 в 14:21

Държавата или Община Несебър да придобие 100% от инфраструктурата в „Слънчев бряг“. Темата е на дневен ред, след стартирала подписка в курорта.

Смесената собственост, при която държавата, в лицето на едноименното акционерно дружество, стопанисва източната част на комплекса, а общината – западната, води и до други неуредици. Това коментира хотелиерът и общински съветник в Несебър Венелин Ташев:

Половината улица главна, която е между „Слънчев бряг“ Запад и Изток, улица „Първа“, половината е на държавата, половината е на общината. И поради тая причина виждате в какво състояние – имаме един коларски път. От 2009-та година ние нямаме гласувана транспортна схема на комплекса. „Пътна полиция“ няма право да прави нещо в „Слънчев бряг“. Безумни „сини зони“, в които има всичко друго, но не и коли. Движението е кой накъдето иска – натам…“, посочва Ташев.

Една от двете страни – дали държавата или общината, трябва да поеме 100% от инфраструктурата, казва и Ивайло Ляхович от Несебър:

Когато общината управлява инфраструктурата, много по-лесно можем да искаме от който и да е кмет, без значение, да се направят инвестиции. Хотелиерите имат много по-пряк достъп, защото всичко е ситуирано тука – като инфраструктура, като община, като данъци. Време е наистина тези данъци да се реинвестират в инфраструктурата“, посочва Ляхович.

Подписката продължава и в момента, искаме да насрочим извънредна сесия на 9 септември на общинския съвет, коментира Венелин Ташев.

Не трябва да се прехвърля инфраструктурата на „Слънчев бряг“ - Изток към Община Несебър. Това коментира изпълнителният директор на едноименното акционерно дружество Златко Димитров. Това няма как да се случи безвъзмездно, подчерта той:

Безвъзмездно прехвърляне би нарушило интересите на акционерите  - миноритарни и мажоритарни. Има над 3 500 акционери като физически и юридически лица, както и държавата. А ние, като ръководство, защитаваме най-вече държавния интерес. В момента около 2 млн. лв. се хвърлят ежегодно за поддръжката на инфраструктурата. Това, за да стане по-добра, това значи ли, че Община Несебър 2 – 3 или 5 милиона?“, пита Димитров.

Въпреки трудностите, за три месеца инвестирахме около 300 000 лв. в инфраструктурата в курорта, при направени над 1 милион лева отстъпки към бизнеса, посочват още от акционерното дружество.

Крайно належащо е вече да се мисли в посока някой да стопанисва цялата инфраструктура в „Слънчев бряг“. Това е мнението на бургаския депутат от ГЕРБ Димитър Бойчев. По време на първия ни мандат имаше идея общината да откупи за 1 лев инфраструктурата, но не беше решено как да се обезщетят миноритарните собственици, припомни Бойчев и добави:

Тази инфраструктура изисква реинвестиране и то не малко. Съответно, общината се оправдава, донякъде – с мотиви категорични, че не е собственик на инфраструктурата и няма как да реинвестира в тази инфраструктура. Въпреки че, не е точно така. При последната промяна, мисля, в Закона за туризма, аз съм един от вносителите, които вкарахме, че с решение на общинския съвет задължително трябва да се реинвестират средства в прилежаща инфраструктура. Това, виждаме, че не е факт, затова трябва да се реши този казус“, посочва Бойчев.

Според Димитър Бойчев по-сполучлив вариант ще е държавата да стопанисва цялата инфраструктура, а не Община Несебър. Трябва да се намери решение и как ще се инвестира в тези дейности, посочи депутатът.

Потърсихме позиция и на Община Несебър, но към момента няма изразена такава от тях.

Подробности можете да чуете в прикачените файлове.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ
снимката е илюстративна

КЗК установи: Маржът на надценка на храните достига и до 90%

Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост.  Това заяви председателят на Комисията за защита на..

публикувано на 14.10.25 в 18:30

Общият устройствен план на Камено ще реши проблема с имотите извън регулация в селата

Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът  Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..

публикувано на 14.10.25 в 14:40

За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair

За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта.  През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис.  Както бе предварително обявено  в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..

публикувано на 12.10.25 в 14:00

Държавата е основен работодател в близо 20 процента от общините

Държавата се превръща в основен работодател в близо 20 процента от общините в страната, показва анализ на Института за пазарна икономика.  Данните показват още, че частният сектор изостава в заетостта и заплатите и че алтернатива за работа, извън публичния сектор, няма предимно в райони от Северозападна, Западна и Североизточна България. В значителен..

публикувано на 12.10.25 в 13:00

Чушките и зелето поскъпват, доматите и картофите поевтиняват на борсите у нас

Разнопосочно движение в цените на основните хранителни стоки, плодове и зеленчуци на борсите у нас през седмицата показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ).  Индексът на тържищните цени  (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, се..

публикувано на 12.10.25 в 11:00

Таксиметровите шофьори искат увеличение на цените заради разходите им около въвеждането на еврото

Таксиметровите шофьори искат увеличение на тарифите за превоз. Аргументът им е, ча са вложили 1000 лева, за да изпълнят изискванията за въвеждане на еврото. До 31 октомври всички касови апарати в таксиметровите автомобили трябва да могат да издават касов бон с цената на превоза в лева и в евро. Около половината таксиметрови автомобили вече са със..

публикувано на 12.10.25 в 10:00

ДНСК подготвя акт за събаряне на обекти в "Елените"

В Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) се подготвя акт за установяване на незаконно строителство и предписание за събаряне на корекцията на реката, която се намира под хотела във вилното селище "Елените". Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в рубриката "bTV Репортерите" във връзка с трагичния..

обновено на 12.10.25 в 07:43