Смесената собственост, при която държавата, в лицето на едноименното акционерно дружество, стопанисва източната част на комплекса, а общината – западната, води и до други неуредици. Това коментира хотелиерът и общински съветник в Несебър Венелин Ташев:
„Половината улица главна, която е между „Слънчев бряг“ Запад и Изток, улица „Първа“, половината е на държавата, половината е на общината. И поради тая причина виждате в какво състояние – имаме един коларски път. От 2009-та година ние нямаме гласувана транспортна схема на комплекса. „Пътна полиция“ няма право да прави нещо в „Слънчев бряг“. Безумни „сини зони“, в които има всичко друго, но не и коли. Движението е кой накъдето иска – натам…“, посочва Ташев.
Една от двете страни – дали държавата или общината, трябва да поеме 100% от инфраструктурата, казва и Ивайло Ляхович от Несебър:
„Когато общината управлява инфраструктурата, много по-лесно можем да искаме от който и да е кмет, без значение, да се направят инвестиции. Хотелиерите имат много по-пряк достъп, защото всичко е ситуирано тука – като инфраструктура, като община, като данъци. Време е наистина тези данъци да се реинвестират в инфраструктурата“, посочва Ляхович.
Подписката продължава и в момента, искаме да насрочим извънредна сесия на 9 септември на общинския съвет, коментира Венелин Ташев.
Не трябва да се прехвърля инфраструктурата на „Слънчев бряг“ - Изток към Община Несебър. Това коментира изпълнителният директор на едноименното акционерно дружество Златко Димитров. Това няма как да се случи безвъзмездно, подчерта той:
„Безвъзмездно прехвърляне би нарушило интересите на акционерите - миноритарни и мажоритарни. Има над 3 500 акционери като физически и юридически лица, както и държавата. А ние, като ръководство, защитаваме най-вече държавния интерес. В момента около 2 млн. лв. се хвърлят ежегодно за поддръжката на инфраструктурата. Това, за да стане по-добра, това значи ли, че Община Несебър 2 – 3 или 5 милиона?“, пита Димитров.
Въпреки трудностите, за три месеца инвестирахме около 300 000 лв. в инфраструктурата в курорта, при направени над 1 милион лева отстъпки към бизнеса, посочват още от акционерното дружество.
Крайно належащо е вече да се мисли в посока някой да стопанисва цялата инфраструктура в „Слънчев бряг“. Това е мнението на бургаския депутат от ГЕРБ Димитър Бойчев. По време на първия ни мандат имаше идея общината да откупи за 1 лев инфраструктурата, но не беше решено как да се обезщетят миноритарните собственици, припомни Бойчев и добави:
„Тази инфраструктура изисква реинвестиране и то не малко. Съответно, общината се оправдава, донякъде – с мотиви категорични, че не е собственик на инфраструктурата и няма как да реинвестира в тази инфраструктура. Въпреки че, не е точно така. При последната промяна, мисля, в Закона за туризма, аз съм един от вносителите, които вкарахме, че с решение на общинския съвет задължително трябва да се реинвестират средства в прилежаща инфраструктура. Това, виждаме, че не е факт, затова трябва да се реши този казус“, посочва Бойчев.
Според Димитър Бойчев по-сполучлив вариант ще е държавата да стопанисва цялата инфраструктура, а не Община Несебър. Трябва да се намери решение и как ще се инвестира в тези дейности, посочи депутатът.
Потърсихме позиция и на Община Несебър, но към момента няма изразена такава от тях.
Подробности можете да чуете в прикачените файлове.
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
Държавата се превръща в основен работодател в близо 20 процента от общините в страната, показва анализ на Института за пазарна икономика. Данните показват още, че частният сектор изостава в заетостта и заплатите и че алтернатива за работа, извън публичния сектор, няма предимно в райони от Северозападна, Западна и Североизточна България. В значителен..
Разнопосочно движение в цените на основните хранителни стоки, плодове и зеленчуци на борсите у нас през седмицата показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ). Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, се..
Таксиметровите шофьори искат увеличение на тарифите за превоз. Аргументът им е, ча са вложили 1000 лева, за да изпълнят изискванията за въвеждане на еврото. До 31 октомври всички касови апарати в таксиметровите автомобили трябва да могат да издават касов бон с цената на превоза в лева и в евро. Около половината таксиметрови автомобили вече са със..
В Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) се подготвя акт за установяване на незаконно строителство и предписание за събаряне на корекцията на реката, която се намира под хотела във вилното селище "Елените". Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в рубриката "bTV Репортерите" във връзка с трагичния..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане...
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови..